Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom is jouw prijs eigenlijk hoger of lager dan die van andere providers?

Nederlanders shoppen ieder jaar meer online. In het eerste half jaar van dit jaar hebben we met zijn allen voor 10,66 miljard (!) euro…
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Meedoen met vergelijkingssites

Om op te vallen tussen je concurrenten is voor het voor deze sector een must om goed zichtbaar te zijn op vergelijkingssites.



Toen eind jaren ’90 het gebruik van mobiele telefoons steeds meer op kwam, kwam Ben Woldring (toen pas 13 jaar) voor een schoolopdracht op het lumineuze idee van de website Bellen.com. Op die site vergeleek hij tarieven van verschillende telefonieaanbieders. Het werd een enorm succes. Bellen.com bestaat nog steeds en sinds die tijd zijn er ontzettend veel van dit soort vergelijkingssites bijgekomen. Als je op dit soort vergelijkingssites niet bovenaan staat, is het heel lastig om nieuwe klanten binnen te halen. Wat is nou verstandig? Moet je als telecomprovider maar meedoen in de kortingswaanzin?

Oké, als jij als telecomaanbieder de laagste prijs hanteert, moet je mensen in je callcenter bijschakelen, omdat de klanten binnenstromen. Maar wat levert dat je eigenlijk op? Scoren op zo’n prijsvergelijker kost geld, die extra medewerkers voor je callcenter om de grote vraag aan te kunnen kosten geld… En na een jaar lopen je klanten weer net zo snel naar buiten als dat ze bij je binnen kwamen.


Oké, als jij als telecomaanbieder de laagste prijs hanteert, moet je mensen in je callcenter bijschakelen, omdat de klanten binnenstromen. Maar wat levert dat je eigenlijk op? Scoren op zo’n prijsvergelijker kost geld, die extra medewerkers voor je callcenter om de grote vraag aan te kunnen kosten geld… En na een jaar lopen je klanten weer net zo snel naar buiten als dat ze bij je binnen kwamen.

Oké, als jij als telecomaanbieder de laagste prijs hanteert, moet je mensen in je callcenter bijschakelen, omdat de klanten binnenstromen. Maar wat levert dat je eigenlijk op? Scoren op zo’n prijsvergelijker kost geld, die extra medewerkers voor je callcenter om de grote vraag aan te kunnen kosten geld… En na een jaar lopen je klanten weer net zo snel naar buiten als dat ze bij je binnen kwamen.

Langetermijn denken gebaseerd op feiten

Staar je daarom niet blind op de korte termijn, maar investeer liever in een succesvolle toekomst van je bedrijf. Met

foresight modelling helpen we je om fact-based, dus op basis van gedegen onderzoek, de juiste prijs in de markt te zetten. Niet te hoog maar ook zeker niet te laag. Geen overbodige luxe met alle vergelijkingssites. Want switchen van provider is daardoor steeds eenvoudiger.

helpen we je om fact-based, dus op basis van gedegen onderzoek, de juiste prijs in de markt te zetten. Niet te hoog maar ook zeker niet te laag. Geen overbodige luxe met alle vergelijkingssites. Want switchen van provider is daardoor steeds eenvoudiger.

Inzicht in toekomstige voorkeuren van je klant

Door kwalitatief en kwantitatief onderzoek te doen en dit periodiek te herhalen, krijg je inzicht in trends en toekomstige klantvoorkeuren. Bij foresight modelling staat een online onderzoek onder 1000 potentiële overstappers centraal. De voorkeuren van consumenten wordt net zo gemeten door ze keuzes te laten maken zoals dat op vergelijkingssites gebeurt.



Foresight Modelling helpt je om de juiste keuzes voor je bedrijf te maken. Je komt erachter waar je in moet investeren om jouw aanbod toekomstbestendig te maken. Je ziet precies waar jouw (potentiële) klanten geld voor over hebben.

Foresight Modelling helpt je om de juiste keuzes voor je bedrijf te maken. Je komt erachter waar je in moet investeren om jouw aanbod toekomstbestendig te maken. Je ziet precies waar jouw (potentiële) klanten geld voor over hebben.

Betaalbaar marktonderzoek

De monitor wordt jaarlijks door Blauw uitgevoerd voor alle grote partijen in de telecommarkt. De kosten worden verdeeld onder alle deelnemers, waardoor dit type onderzoek goed betaalbaar is. Al voor € 8000,- doet jouw bedrijf mee en ontvang je niet alleen een trendrapport, maar kun je ook gebruikmaken van onze

marktsimulator. Hiermee kun je ook in de toekomst onbeperkt scenario’s doorrekenen.

Lees hier meer over Foresight Modelling

Lees

hier meer over Foresight Modelling

meer over Foresight Modelling

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in