VPRA komt met pitchadvies


Eén van de VPRA alumnileden kan de opdrachtgevers begeleiden met de zoektocht naar een passend pr-bureau. Kosten: een vast bedrag van €800,- per maand. David Gribnau, voorzitter van de VPRA, legt uit: 'Deze leden zijn volstrekt onafhankelijk, omdat hij of zij niet mee mag dingen naar de opdracht. Bovendien zijn de alumni niet meer actief op zoek naar opdrachten. Deze leden hebben vaak wel een vakgerelateerde werkervaring van 30 jaar.'
Gribnau zegt te merken dat in de pr-branche veel organisaties moeite hebben bij het uitschrijven van een goede pitch. 'Maar ook de public relations- en communicatieadviesbureaus vinden het lastig om in een pitch te acteren. Wat zijn de spelregels? Wie zijn je concurrenten? Wat is de briefing en pas ik eigenlijk wel bij deze klant of opdracht? Met het PitchAdvies willen we daar verandering in brengen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok biedt de VPRA het document "Hoe kiest u een bureau?", dat gratis is te downloaden op de website van de VPRA.
Lees ook Dossier Pitchpijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid