Overslaan en naar de inhoud gaan

VPRA komt met pitchadvies

Ook de pr-branche worstelt met de pitchproblematiek. Brancheorganisatie VPRA komt daarom met het PitchAdvies.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eén van de VPRA alumnileden kan de opdrachtgevers begeleiden met de zoektocht naar een passend pr-bureau. Kosten: een vast bedrag van €800,- per maand. David Gribnau, voorzitter van de VPRA, legt uit: 'Deze leden zijn volstrekt onafhankelijk, omdat hij of zij niet mee mag dingen naar de opdracht. Bovendien zijn de alumni niet meer actief op zoek naar opdrachten. Deze leden hebben vaak wel een vakgerelateerde werkervaring van 30 jaar.'

related partner content for mobile comes here

Gribnau zegt te merken dat in de pr-branche veel organisaties moeite hebben bij het uitschrijven van een goede pitch. 'Maar ook de public relations- en communicatieadviesbureaus vinden het lastig om in een pitch te acteren. Wat zijn de spelregels? Wie zijn je concurrenten? Wat is de briefing en pas ik eigenlijk wel bij deze klant of opdracht? Met het PitchAdvies willen we daar verandering in brengen.'

Ook biedt de VPRA het document "Hoe kiest u een bureau?", dat gratis is te op de website van de VPRA.

Lees ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in