Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Voorzichtig herstel radiobestedingen’

Dit jaar laten de totale netto radiobestedingen een voorzichtig herstel zien ten opzichte van 2001. Dat schrijft Het Media Instituut in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Media Instituut (HMI) verwacht dat de nettobestedingen dit jaar met 6 pct toenemen, tot een totaal van 255 miljoen euro. In 2001, een jaar van economische teruggang, daalden de netto radiobestedingen nog met 3 pct, ten opzichte van het topjaar 2000. Overigens is het verschil tussen bruto en nettobestedingen nog altijd aanzienlijk: HMI schat voor het jaar 2001 een kortingspercentage van 22 pct in voor de landelijke zenders. Uit het rapport blijkt verder, dat Sky Radio er nog steeds uitspringt als marktleider op het gebied van zenderaandeel, alleen de gezamenlijke publieke regionale radiozenders trekken meer luisteraars. Sky Radio moet echter wel terrein prijsgeven: in ’99 bedroeg het zenderaandeel nog 16,0 pct, maar in de eerste helft van 2002 is dit naar 12,9 pct gedaald (07-19 uur, za-vrij, 10+). Radio 2 en 538 blijven in populariteit groeien, terwijl 3FM de afgelopen jaren zenderaandeel heeft moeten inleveren.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in