Overslaan en naar de inhoud gaan

Controle-adressen helpen tegen fraude

Controle-adressen werden vroeger vooral gebruikt om na te gaan of een mailing goed was aangekomen. Nu spelen controle-adressen een grote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van het opnemen van controle-adressen in databestanden gaat een preventieve werking uit: wie zijn medewerkers daarvan op de hoogte brengt, voorkomt dat iemand in ruil voor een wederdienst adressen aan derden levert. Professionele adressenleveranciers werken al lang met controle-adressen om misbruik van gehuurde of geleaste bestanden te voorkomen. Maar bijna iedere onderneming beschikt over kostbare bestanden (klanten, leads, prospects) en zou daar goed op moeten passen. Veel bedrijven volstaan met het opnemen van een selectie van de eigen medewerkers ter controle. Maar als het tot gerechtelijke stappen wegens misbruik komt, heeft de rechtbank niet zo’n boodschap aan ‘interne controleurs’. Daarom is het belangrijk om ook externe controle-adressen op te nemen, zo benadrukken DM-deskundigen. Daar zitten dan nog wel wat haken en ogen aan: de geadresseerde moet er natuurlijk van op de hoogte zijn dat hij controleur is en daarmee instemmen. Hij mag niet op een andere wijze in enig bestand van de onderneming voorkomen, want anders bestaat de kans dat bij automatisch ontdubbelen het controle-adres in de prullenbak belandt. Omdat grote mailingbestanden ook gecontroleerd worden door ‘postale reinigingsprogramma’s die foute postcodes en dergelijke corrigeren, zijn foefjes met adres, postcode of plaats niet waterdicht. Alleen met de naam, voorletters, tussenvoegsels of titels kan de geadresseerde duidelijk worden gemaakt dat het data van een bepaalde afzender betreft. Omdat ontdubbeling ook hier mee kan spelen (bij merge van eigen en gekochte bestanden bijvoorbeeld) komt hierbij heel wat creativiteit kijken.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Direkt Marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in