Overslaan en naar de inhoud gaan

Katholieken hekelen campagne Dierenbescherming

Het Contact Rooms Katholieken (CRK) doet aangifte bij het Openbaar Ministerie tegen de Dierenbescherming.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het CKR is boos over de nieuwe campagne van de belangenorganisatie en noemt deze godslasterlijk. De stichting doelt op posters waarop de maagd Maria staat afgebeeld met een gehavend en bebloed konijn in haar armen. Het CRK heeft de posters met ‘verontwaardiging en afgrijzen' bekeken. De Dierenbescherming had rekening moeten houden met de gevoelens van het ‘Rooms Katholieke volksdeel', dat door de campagne wordt beledigd, meent het CRK. Onder het motto 'Zalig kerstfeest... Maak het niet te wild', wil de Dierenbescherming het ‘verborgen leed in de bio-industrie’ onder de aandacht brengen. Volgens een woordvoerder worden kalkoenen, konijnen en eenden vaak onder erbarmelijke omstandigheden vetgemest. “We wilden niet shockeren, maar de andere kant van het serene kerstfeest laten zien.” De campagne deed al eerder veel stof opwaaien (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in