Voorraad is marketing
In mijn geval, in de vleesbranche, willen klanten weten of bestelde producten wel uit voorraad geleverd worden. Alles morgen in huis, uit een accuraat gecommuniceerde voorraad. Stel je voor, iemand neemt zich voor een menu te bereiden waar twee braadstukjes voor nodig zijn. De klant weet dat wanneer hij zich meldt bij slager of supermarkt de kans bestaat dat het niet op voorraad is terwijl hij 20 minuten reistijd heeft besteed om het gezochte aan te kopen. Dat is een regelrechte frustratie. De klant wil inzicht in de voorraad en laat zijn aankoopbeslissing afhangen van de voorraadpositie van het gezochte product.
Dat maakt voorraad tot een marketinginstrument. Voorradig zorgt voor vertrouwen en voor conversie. Meer dan eens zijn we allemaal wel eens onaangenaam verrast na het bestellen van een artikel online om vervolgens wekenlang op levering te moeten wachten. En dan mag een artikel best eens zijn uitverkocht, als het maar duidelijk is. Maar er is meer. Voorraad is marketing gaat ook op voor de online marketingcampagnes. Stel dat je een adwords campagne kunt koppelen aan de actuele voorraad door middel van productfeeds. Voor een artikel dat uitverkocht dreigt te raken kun je automatisch het bod verlagen. Van een artikel dat uitverkocht is kun je automatisch de bieding stopzetten en nieuwe aanbiedingen kun je genereren voor artikelen met een betere voorraadpositie. Efficiëntie met online voorraadmarketing.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVerplaats je eens in degene die wordt geconfronteerd met een adwords advertentie op een zoekwoord/artikel dat is uitverkocht. Hoe groot is de frustratie als je de tijd neemt om te klikken en te overwegen of je wil bestellen om er dan pas achter te komen dat het artikel helemaal niet beschikbaar is. Wordt die bezoeker ooit nog klant?
Milo bijvoorbeeld is een Amerikaans initiatief waarbij retailers via productfeeds kunnen laten zien wat er op voorraad is. Consumenten kunnen er via Milo van verzekerd zijn dat alles wat ze zien ook voorradig is en dus direct leverbaar. Voorraad is leidend bij Milo en ze zouden wel eens hoog kunnen scoren voor de komende kerstaankopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid