Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorraad is marketing

Voorraad is niet langer een logistiek proces aan de achterkant. Nee, voorraad is marketing. De consument eist inzicht in de actuele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In mijn geval, in de vleesbranche, willen klanten weten of bestelde producten wel uit voorraad geleverd worden. Alles morgen in huis, uit een accuraat gecommuniceerde voorraad. Stel je voor, iemand neemt zich voor een menu te bereiden waar twee braadstukjes voor nodig zijn. De klant weet dat wanneer hij zich meldt bij slager of supermarkt de kans bestaat dat het niet op voorraad is terwijl hij 20 minuten reistijd heeft besteed om het gezochte aan te kopen. Dat is een regelrechte frustratie. De klant wil inzicht in de voorraad en laat zijn aankoopbeslissing afhangen van de .

related partner content for mobile comes here

Dat maakt . Voorradig zorgt voor vertrouwen en voor conversie. Meer dan eens zijn we allemaal wel eens onaangenaam verrast na het bestellen van een artikel online om vervolgens wekenlang op levering te moeten wachten. En dan mag een artikel best eens zijn uitverkocht, als het maar duidelijk is. Maar er is meer. Voorraad is marketing gaat ook op voor de online marketingcampagnes. Stel dat je een adwords campagne kunt koppelen aan de actuele voorraad door middel van productfeeds. Voor een artikel dat uitverkocht dreigt te raken kun je automatisch het bod verlagen. Van een artikel dat uitverkocht is kun je automatisch de bieding stopzetten en nieuwe aanbiedingen kun je genereren voor artikelen met een betere voorraadpositie. Efficiëntie met online voorraadmarketing.

Verplaats je eens in degene die wordt geconfronteerd met een adwords advertentie op een zoekwoord/artikel dat is uitverkocht. Hoe groot is de frustratie als je de tijd neemt om te klikken en te overwegen of je wil bestellen om er dan pas achter te komen dat het artikel helemaal niet beschikbaar is. Wordt die bezoeker ooit nog klant?

bijvoorbeeld is een Amerikaans initiatief waarbij retailers via productfeeds kunnen laten zien wat er op voorraad is. Consumenten kunnen er via Milo van verzekerd zijn dat alles wat ze zien ook voorradig is en dus direct leverbaar. Voorraad is leidend bij Milo en ze zouden wel eens hoog kunnen scoren voor de komende kerstaankopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in