Overslaan en naar de inhoud gaan

Vertraging in internetcampagnes leidt tot omzetverlies

68 procent van de internetmarketingcampagnes wordt niet op tijd gestart, en dat kan leiden tot omzetverlies. Zo vond Tridion na een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SDL Tridion is leverancier van contentmanagementsystemen, dus de uitslag van deze enquete is enigzins gekleurd. Zo ‘geeft 59 procent van de ondervraagde marketeers toe’ aan Tridion dat het web van kritiek belang is voor hun wereldwijde merk en marketingstrategie, maar dat een combinatie van langdurige interne goedkeuringsprocessen, achterstand van de IT-afdeling en het gebruikte systeem voor webcontentmanagement ervoor zorgt dat hun webcontent maar ‘tergend langzaam’ of op z’n best ‘moeizaam’ tot stand komt.

related partner content for mobile comes here

De grote meerderheid van de marketeers, 76 procent, actualiseert de inhoud van hun website minstens eenmaal per week of zelfs dagelijks. Toch worden de deadlines voor webpublicatie maar zelden gehaald: in minder dan 30 procent van de gevallen.

Uit de vraag welke afdelingen het meest betrokken zijn bij het beheer van de website, blijkt dat de verantwoordelijkheid vrijwel gelijk is verdeeld over marketing, communicatie en IT. Veel te gecompliceerde interne goedkeuringsprocessen en ontevredenheid over het systeem voor webcontentmanagement worden door 52 procent van de respondenten genoemd als redenen voor de vertraging.

Bijna de helft van de respondenten is het ermee eens dat overbelasting van de IT-afdeling een factor is in de vertraging.

'Internet wordt iedere dag sneller, maar er zijn interne krachten aan het werk die alles weer omlaag trekken', aldus Erik Aeyelts Averink, president voor de Products & Solutions van SDL Tridion. 'Dit kan enorme gevolgen hebben voor bedrijven die wereldwijd moeten concurreren en hun doelstellingen moeten halen. Een klant die niet kan vinden wat hij of zij zoekt of die een frustrerende ervaring heeft op je website, bent je zomaar kwijt. Sommige bedrijven beseffen dat het tijd wordt om hun webimplementaties te bekijken en om de content-owners de controle over hun content terug te geven.'

De enquête is in september 2007 gehouden onder 120 senior beslissers in de marketing van consumentenproducten, elektronica/telecommunicatie, gezondheidszorg, financiële dienstverlening en auto-industrie. 70 procent van de respondenten werkt bij bedrijven met een jaaromzet van 250 miljoen tot meer dan 1 miljard dollar. De jaaromzet van de overige 30 procent loopt van 50 miljoen tot 250 miljoen dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in