Vertraging in internetcampagnes leidt tot omzetverlies


SDL Tridion is leverancier van contentmanagementsystemen, dus de uitslag van deze enquete is enigzins gekleurd. Zo ‘geeft 59 procent van de ondervraagde marketeers toe’ aan Tridion dat het web van kritiek belang is voor hun wereldwijde merk en marketingstrategie, maar dat een combinatie van langdurige interne goedkeuringsprocessen, achterstand van de IT-afdeling en het gebruikte systeem voor webcontentmanagement ervoor zorgt dat hun webcontent maar ‘tergend langzaam’ of op z’n best ‘moeizaam’ tot stand komt.
De grote meerderheid van de marketeers, 76 procent, actualiseert de inhoud van hun website minstens eenmaal per week of zelfs dagelijks. Toch worden de deadlines voor webpublicatie maar zelden gehaald: in minder dan 30 procent van de gevallen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit de vraag welke afdelingen het meest betrokken zijn bij het beheer van de website, blijkt dat de verantwoordelijkheid vrijwel gelijk is verdeeld over marketing, communicatie en IT. Veel te gecompliceerde interne goedkeuringsprocessen en ontevredenheid over het systeem voor webcontentmanagement worden door 52 procent van de respondenten genoemd als redenen voor de vertraging.
Bijna de helft van de respondenten is het ermee eens dat overbelasting van de IT-afdeling een factor is in de vertraging.
'Internet wordt iedere dag sneller, maar er zijn interne krachten aan het werk die alles weer omlaag trekken', aldus Erik Aeyelts Averink, president voor de Products & Solutions van SDL Tridion. 'Dit kan enorme gevolgen hebben voor bedrijven die wereldwijd moeten concurreren en hun doelstellingen moeten halen. Een klant die niet kan vinden wat hij of zij zoekt of die een frustrerende ervaring heeft op je website, bent je zomaar kwijt. Sommige bedrijven beseffen dat het tijd wordt om hun webimplementaties te bekijken en om de content-owners de controle over hun content terug te geven.'
De enquête is in september 2007 gehouden onder 120 senior beslissers in de marketing van consumentenproducten, elektronica/telecommunicatie, gezondheidszorg, financiële dienstverlening en auto-industrie. 70 procent van de respondenten werkt bij bedrijven met een jaaromzet van 250 miljoen tot meer dan 1 miljard dollar. De jaaromzet van de overige 30 procent loopt van 50 miljoen tot 250 miljoen dollar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid