Tankstations beginnen voorlichtingscampagne


Er klinken waarschuwende geluiden dat automobilisten moeten wennen aan de hoge prijzen, maar klanten komen met boze gezichten bij het tankstation. Vooral de prijs voor diesel zorgt voor woede en onbegrip. De campagne laat zien dat de pomphouders niet beter worden van de hoge prijzen. “Het tankstation krijgt een vast bedrag per liter, geen percentage. De overheid wordt wel beter van de verhogingen,” aldus een woordvoerder van brancheorganisatie Bovag zaterdag jl. tegenover het AD. Op de posters van de campagne zijn drie druppels in verschillende grootte te zien. Elke druppel geeft aan waar het geld van de prijsstijgingen heen gaat. De grootste druppel is voor de overheid. “Uit een schatting van halverwege dit jaar blijkt dat we verwachten dat de overheid door de prijsstijgingen om en nabij de 60 miljoen euro extra verdient aan btw op brandstoffen,” aldus de woordvoerder. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid