Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedingsindustrie staakt reclame voor jonge kinderen

De voedingsindustrie gaat geen reclame meer maken die gericht is op kinderen onder zeven jaar. Het verbod geldt voor alle media op alle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt NRC Handelsblad. Voor het eerst is de industrie bereid tot beperkende maatregelen voor jonge kinderen als het gaat om een ban op reclame voor voeding gericht op kinderen tot 7 jaar. Brancheorganisatie FNLI stuurt een voorstel hierover binnen twee maanden naar de stichting Reclame Code, zegt FNLI-directeur Philip den Ouden. Hiermee wil de industrie een bijdrage leveren aan het terugdringen van overgewicht bij kinderen.

related partner content for mobile comes here

Als de stichting Reclame Code akkoord gaat kan de maatregel in de eerste helft van volgend jaar ingaan. Voordat de stichting een regel opneemt in de reclamecode, toetst ze die eerst op werkbaarheid, zegt directeur Prisca Ancion. Ze laat zich niet uit over het FNLI-voorstel, omdat ze de tekst ervan niet kent.
Al langere tijd wordt de voedingsindustrie gevraagd haar voedingsreclame te beperken die gericht is op kinderen. Het gaat vooral om reclame in kinderbladen en rond de tv-programma’s op commerciële kinderzenders Jetix en Nickelodeon.
De FNLI trekt de reclame voor alle voeding in, want de organisatie meent dat de ene soort voeding niet schadelijker is dan de andere. Den Ouden is er wel sceptisch over: ‘We geloven niet dat dit een jota helpt tegen overgewicht, maar we willen een keer een einde maken aan de discussie.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in