Overslaan en naar de inhoud gaan

'Speciale chip in supermarkt'

De invoering van een speciale chip levert supermarkten mogelijk meer omzet op uit de verkoop van verse producten. Klanten varen er wel bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een twee jaar durende proef, waarbij kratten groenten werden voorzien van de chip. De weg van leverancier naar de winkelschappen kon met behulp van de chip nauwgezet worden gevolgd.

related partner content for mobile comes here

’De hele keten, de logistiek wordt veel transparanter en leveranciers en winkeliers kunnen zo veel efficiënter werken. Er kunnen minder fouten worden gemaakt', aldus adjunct-directeur René Roorda van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie van supermarkten. De chip geeft ook informatie over voorraden en houdbaarheidsdata.

Of de chip snel op grote schaal wordt ingevoerd, is nog de vraag. Hoewel de proef als geslaagd wordt beschouwd, zijn er nog wel kinderziektes die moeten worden verholpen, aldus het CBL. Met de invoering is bovendien een flinke investering gemoeid (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in