Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever scherpt duurzaamheidsstrategie verder aan

Het concern wil in 2023 ontbossingsvrije grondstoffen, emissies moeten in 2039 tot nul zijn gereduceerd.
Ontbossing voor palmolieplantages
Ontbossing voor palmolieplantages
© 123rf
Ontbossing voor palmolieplantages
Ontbossing voor palmolieplantages
© 123rf

Unilever kwam maandag met nieuwe klimaatplannen die de duurzame ambities naar weer een volgend niveau brengen. De FMCG’er wil zijn hele bevoorradingsketen in 2023 vrij hebben van grondstoffen die leiden tot ontbossing. De uitstoot moet in 2039 tot nul zijn teruggebracht. Ook is Unilever van plan om middels labels op producten volledige transparantie te geven over hoeveel broeikasgas vrijkomt bij het maken en vervoeren van een product. Die maatregel geldt voor alle 70 duizend producten die het concern voert. Ook steekt Unilever een miljard euro in duurzame initiatieven.

related partner content for mobile comes here

Unilever stelde zich in 2010 al ten doel dat de uitstoot die wordt veroorzaakt door productie en vervoer in 2030 gehalveerd zou moeten zijn. Die target blijft, in de negen jaren erna moet de uitstoot dus helemaal naar nul zijn teruggebracht.

Niet afkopen

Unilever zegt de uitstoot van broeikasgassen zo veel mogelijk te willen verminderen, daarna verlaagt het de koolstofcompensaties (emissierechten). Bij dergelijke compensaties worden bijvoorbeeld bomen geplant. Unilever laat weten om de klimaatdoelen op eigen kracht te willen behalen, niet door geld uit te geven aan emissierechten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in