Unilever heeft de meeste Effies gewonnen (1983-2006)


De Vea heeft eens op een rijtje gezet wie de meeste Effies heeft gewonnen. Unilever is de winnaar.
En DDB Amsterdam is het meest succesvolle bureau in de Nederlandse historie. Met 11 gouden Effies, 12 zilveren, en 11 bronzen neemt dit bureau de koppositie in. Daarnaast hebben ze ook nog 8 nominaties en 7 eervolle vermeldingen weten te bemachtigen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUnilever Nederland staat dus bij de opdrachtgevers aan kop. De onderneming heeft gedurende de 23-jarige Effie historie 4 gouden Effies, 4 zilveren, 7 bronzen en 1 jubileum Effie verdiend.
Een gemiddelde EffieWinnaar had de afgelopen jaren een communicatiebudget ter beschikking tussen de 2,5 en 5 miljoen euro.
Met als uitschieter de introductie van de euro waarvoor het Ministerie van Financiën een bedrag van 100 miljoen euro beschikbaar had.
Overigens blijkt uit de afgelopen jaren dat er met cases uit 'de nieuwe wereld' (internet, pr en design) met veel lagere budgetten Effies gewonnen kunnen worden.
Voorbeelden zijn de cases van Dr vd Hoog, ROC Leiden en de Nieuwe Bijbelvertaling met budgetten tussen 50.000 en 500.000 euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid