Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever heeft de meeste Effies gewonnen (1983-2006)

De Vea heeft eens op een rijtje gezet wie de meeste Effies heeft gewonnen. Unilever is de winnaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Vea heeft eens op een rijtje gezet wie de meeste heeft gewonnen. Unilever is de winnaar.

related partner content for mobile comes here

En DDB Amsterdam is het meest succesvolle bureau in de Nederlandse historie. Met 11 gouden Effies, 12 zilveren, en 11 bronzen neemt dit bureau de koppositie in. Daarnaast hebben ze ook nog 8 nominaties en 7 eervolle vermeldingen weten te bemachtigen.

Unilever Nederland staat dus bij de opdrachtgevers aan kop. De onderneming heeft gedurende de 23-jarige Effie historie 4 gouden Effies, 4 zilveren, 7 bronzen en 1 jubileum Effie verdiend.

Een gemiddelde EffieWinnaar had de afgelopen jaren een communicatiebudget ter beschikking tussen de 2,5 en 5 miljoen euro.

Met als uitschieter de introductie van de euro waarvoor het Ministerie van Financiën een bedrag van 100 miljoen euro beschikbaar had.

Overigens blijkt uit de afgelopen jaren dat er met cases uit 'de nieuwe wereld' (internet, pr en design) met veel lagere budgetten Effies gewonnen kunnen worden.

Voorbeelden zijn de cases van Dr vd Hoog, ROC Leiden en de Nieuwe Bijbelvertaling met budgetten tussen 50.000 en 500.000 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in