Overslaan en naar de inhoud gaan

Tribal DDB ontwikkelt campagne Philips Cinema 21:9

Philips komt met een ultrabreedbeeld-TV, genaamd de Cinema 21:9. Dus nooit meer zwarte balken boven en onder een film, die je wel ziet op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips komt met een ultrabreedbeeld-TV, genaamd de Cinema 21:9. Dus nooit meer zwarte balken boven en onder een film, die je wel ziet op een TV met 16:9 formaat. Tribal DDB ontwikkelde die de lancering moet ondersteunen.

related partner content for mobile comes here

De makers hebben geprobeerd een echte bioscoopervaring na te bootsen, net zoals de Cinema 21:9 dat in de huiskamer doet.

wordt gevormd door een filmtake van 2 minuten en 19 seconden uit één stuk, geregisseerd door Adam Berg van Stink Digital.

In de film zitten 3 extra films, een soort ‘making of’, waarin de makers inzicht geven in de totstandkoming van de opnamen.

Chris Baylis, creative director voor Philips bij Tribal DDB Amsterdam: ‘De uitdaging was om een daadwerkelijke bioscoopervaring op internet te creëren. Een gewone film op internet zetten zou niet hebben gewerkt, we moesten een interactieve belevenis creëren die zou werken als film en tegelijk dienst doet als een website.’

In de film worden de eigenschappen van de televisie uitgelegd. De director of photography praat over het belang van licht (Ambilight) tijdens de opname, de director legt alles uit over het filmformaat en de werking van Cinema 21:9 en de visual effects supervisor gaat dieper in op de het belang van de beeldkwaliteit.

Elk onderdeel van de site moet het bioscoopgevoel versterken, zo doet onder andere het titelscherm dienst als sitelader.

Daarnaast kan de bezoeker online het verschil tussen 21:9 en 16:9 ervaren, Ambilight kan aan en uit worden gezet en je kunt de film ‘vastpakken’ en naar voren en achteren bewegen. De interactieve filmmuziek reageert hierop en speelt zowel voor- als achterwaarts.

De site is gelanceerd in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Nederland en Zweden, en zal tussen half april en eind mei naar in totaal 13 andere landen worden uitgerold.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in