'Klikwijzer tegen internetnaïviteit kind'
Dat stelt Marcel Schaareman, director marketing van Online. Aanleiding is een onderzoek door Qrius in opdracht van Online,w aaruit blijkt dat 75 pct van de kinderen persoonlijke details op internet plaatst. Ook gebruikt 65 pct bijna altijd zijn eigen naam op internet.
Volgens Schaareman zijn kinderen onvoldoende op de hoogte van de gevaren van hun internetnaïviteit. Ze laten zich vaak in hun enthousiasme makkelijk verleiden persoonlijke informatie af te staan, zonder te beseffen dat deze vooral voor marketingdoeleinden wordt gebruikt of in handen van een kwaadwillende terecht kan komen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaSchaareman pleit voor een soort Kijkwijzer op internet: de klikwijzer. Dit legt de internetnaïviteit onder kinderen aan banden en wijst marketingbedrijven op hun verantwoordelijkheden. Hij ziet daarnaast ook een taak voor de ouders weggelegd. Ouders waarschuwen hun kinderen wel voor contact met vreemden. Zij beseffen niet altijd dat de wereld van hun kind nu ook een virtuele versie kent waarvan de kenmerken veel minder duidelijk te herkennen zijn, of hebben moeite de trucjes te doorzien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid