Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkswagen spricht türkisch

Met zo’n vijftien miljoen mensen van vooral Turkse en Russische afkomst vormt de ‘etnische doelgroep’ een aantrekkelijk segment van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Succesvolle voorbeelden van etnomarketing zijn nog schaars. Maar toch: ze zíjn er.

related partner content for mobile comes here

Bahlsen maakt chips met Döneraroma, E-plus kwam een paar jaar geleden met een Turks mobieltje, de Ay Yildiz, en Air Berlin en H&M adverteren in het Russisch (de laatste met Roberto Cavalli-jurkjes met veel blingbling). En onlangs kwam VW zelfs al met zijn tweede etnische campagne: na het project ‘Volkswagen spricht türkisch’ - dat in print, op de radio en op tv liep - is er nu de VIP Dolmus, een taxibusje waarmee een Turkse tv-presentator voor de zender Show Turk in veertig afleveringen langs allerlei beroemde 'landgenoten' tourt.

Slim bedacht, want nergens wordt zo veel tv gekeken als in Turkse gezinnen. Nu men de smaak eenmaal te pakken heeft, zal het volgens kenners hard gaan met de etnomarketing. Die kan prima aansluiten bij de huidige fragmentering van de media, en ook virale campagnes passen uitstekend in het etnoplaatje, aldus de trendwatchers.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in