Volkswagen spricht türkisch
Succesvolle voorbeelden van etnomarketing zijn nog schaars. Maar toch: ze zíjn er.
Bahlsen maakt chips met Döneraroma, E-plus kwam een paar jaar geleden met een Turks mobieltje, de Ay Yildiz, en Air Berlin en H&M adverteren in het Russisch (de laatste met Roberto Cavalli-jurkjes met veel blingbling). En onlangs kwam VW zelfs al met zijn tweede etnische campagne: na het project ‘Volkswagen spricht türkisch’ - dat in print, op de radio en op tv liep - is er nu de VIP Dolmus, een taxibusje waarmee een Turkse tv-presentator voor de zender Show Turk in veertig afleveringen langs allerlei beroemde 'landgenoten' tourt.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaSlim bedacht, want nergens wordt zo veel tv gekeken als in Turkse gezinnen. Nu men de smaak eenmaal te pakken heeft, zal het volgens kenners hard gaan met de etnomarketing. Die kan prima aansluiten bij de huidige fragmentering van de media, en ook virale campagnes passen uitstekend in het etnoplaatje, aldus de trendwatchers.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid