Overslaan en naar de inhoud gaan

ADCN Jaarprijzen: 7 Goud, 22 Zilver

TBWA\Neboko is met 3 Gouden en 2 Zilveren Lampen zoals verwacht de grote winnaar geworden bij de ADCN Jaarprijzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TBWA\Neboko is met 3 Gouden en 2 Zilveren Lampen zoals verwacht de grote winnaar geworden bij de Jaarprijzen.

related partner content for mobile comes here

De ADCN Lampen werden dinsdagavond in het Concertgebouw in Amsterdam uitgereikt door Jort Kelder. Kelder, die vlot presenteerde en de lachers op de hand kreeg, kon niet voorkomen dat het een lange zit werd.
TBWA\Neboko scoorde met 3 Gouden Lampen (Heineken Walk In Fridge, IDFA en Ikea) en 2 zilveren Lampen het beste. DBB presteerde goed met eenmaal Goud (Centraal Beheer Achterkant bus), drie zilver en een Deelbekroning Fotografie. Selmore en Doom&Dickson wonnen ieder 1 Goud en 2 Zilver. Thonik was met 2 Zilver het vijfde bureau.

In totaal werden er 34 prijzen uitgereikt: 7 Goud, 22 Zilver, 4 Deelbekroningen en 1 Jong Talent Lamp. Dat is 1 bekroning minder dan vorig jaar. Het 7e Goud ging naar 72andsunny voor Nike.

Opvallend was dat de categorie Commercials weer dominant was. In deze categorie vielen maar liefst 12 prijzen (3 Goud, 9 Zilver), dat waren er vorig jaar 5. Vorig jaar leken juist de niet-traditionele categorieën aan belang toe te nemen. Interactief was toen met 9 bekroningen het grootst. Nu werden hierin slechts 2 prijzen uitgereikt.

Het was dit jaar voor het eerst dat in alle hoofdcategorieën (inclusief Grafische Vormgeving, Verpakkingen en Actiemarketing) ook door de leden gejureerd kon worden. Dit leverde 2 extra zilveren bekroningen op voor TBWA\Neboko in Grafische Vormgeving en voor New Message in Actiemarketing en twee Goud in Actiemarketing voor Doom&Dickson en Selmore. In Geintegreerd, Interactief en Verpakkingen deelden de leden geen prijzen uit.

De Deeljury's waren streng. Zo werd door de Copy-jury uberhaupt geen werk genomineerd. De jury's Actualiteit, Artdirection en Young Directors bekroonden geen werk. [fotografie: Jan Dirk van der Burg]

Aanvulling 15.18 uur: Een beeldverslag van de avond is te zien.

De volledige uitslag:

ADCN Bekroningen 2008

TV Commercials

Goud

TBWA\Neboko / Walk in Fridge
Klant: Heineken. Creatie: Cor den Boer, Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande. Regie: Bart Timmer (Czar). Post/geluid: The Ambassadors

72andsunny / Next Level
Klant: Nike. Creatie: John Boiler, Glenn Cole, Bryan Rowles, Jason Norcross. Regie: Guy Ritchie (Anonymous Content). Post: Spot Welders, The Mill. Geluid: Phaze UK.

Zilver

Selmore / Arie Haan (J)
Klant: Bavaria. Creatie: Diederick Hillenius, Poppe van Pelt. Post: Condor Digital. Geluid: FC Walvisch.

TBWA\Neboko / EK Inhaker (J)
Klant: Holland Casino. Creatie: Bas Engels, Pim van Nunen, Niels de Kuiper. Regie: Bart Timmer (Czar). Post: The Ambassadors, AVP. Geluid: Earforce.

DDB / Extra stuk (J)
Klant: Volkswagen. Creatie: Joris Kuijpers, Dylan de Backer. Regie: Bart Timmer. Post: The Ambassadors. Geluid: Studio Alferd Klaassen.

S-W-H / Jubileum (J)
Klant: Sensoor. Creatie: Lode Schaeffer, Lysbeth Bijlstra, Emilio de Haan. Regie: Bram Schouw (hazazaH). Post: The Ambassadors. Geluid: Earforce.

Thonik / Thuiszorg (LJ)
Klant: SP. Creatie: Thonik. Regie: Krijn van Noordwijk (hazazaH). Geluid: The Ambassadors.

Doom&Dickson / Hollandse Helden (J)
Klant: Staatsloterij. Creatie: Martijn van den Brakel, Erwin van Kralingen, Joeri van Oostwaard. Regie: Jeroen Annokkée (Czar). Post/geluid: The Ambassadors.

DDB / Pleegouders (J)
Klant: SIRE. Creatie: Dylan de Backer, Rienk de Vries, Joris Kuijpers, Niels Bredemeijer. Regie: Hanro Smitsman (Bijbrand). Post/geluid: The Ambassadors.

DDB / Voor wie altijd...(J)
Klant: Pon’s Automobielhandel. Creatie: Sander Volleman, Shanta Schreuder. Regie: Bart Timmer (Czar). Post: The Ambassadors. Geluid: Studio Alfred Klaassen.

Bioscoopcommercialcampagne

Goud

TBWA\Neboko Script reading/Casting/Pitch
Klant: IDFA. Creatie: Bas Engels, Pim van Nunen. Regie: Mike van Diem (25FPS) Post: AVP. Geluid: FC Walvisch. Muziek: Massive Music.

Radiocommercialcampagne

Zilver

Doom&Dickson / Accenten
Klant: Staatsloterij. Creatie: Antoine Houtsma, Bart Oostindie. Geluid: Soundcircus Kees Kroot.

Actiemarketing

Goud

Doom&Dickson / Stadionspeaker
Klant: Heineken Nederland. Creatie: Bart Oostindie, Antoine Houtsma. Geluid: FC Walvisch. Muziek: Soundsight.

Selmore / It’s all about the suit
Klant: Waalwear Men. Creatie: Esin Cittone, Dominic Nash, Diederick Hillenius. Fotograaf: Marc de Groot. Beeld: Magic.

Zilver

They / WIFI Headlines (J)
Klant: Coffee Company. Creatie: They. Technische realisatie: Space Cowboys, X/OS.

Lowe & Draftfcb / Upload Cinema (J)
Klant: De Uitkijk.Concept: Dagan Cohen, Barbara Wijn. Art: Nils Noltee. Copy: Jeroen Flink. Design: Miriam Kemp, Eva Bodok.

New Message / Verstopte telefoons (LJ)
Klant: AVRO. Concept: Hugo Rütter, Lennart Wienecke.

Buitenreclame

Goud

TBWA\Neboko / Koninginnedagkleed
Klant: Ikea Nederland. Concept: Bert Kerkhof, Ivar van den Hove. Fotograaf: Simon Warmer, Rene Nuijens.
DDB Achterkant Bus
Klant: Centraal Beheer Achmea. Creatie: Marco Sluijter, Maarten van Kempen, Dieuwer Bulthuis, Daniël Ashkol. Fotografie: Ernst Yperlaan.

Dagbladcampagne

Zilver

Sander van de Vlasakker, Denny Brandsen, Joost van Middelaar Gestript voor de stripdagen (LJ)
Klant: Stichting Beeldverhaal Nederland, Jonge Honden. Concept: Sander van de Vlasakker, Denny Brandsen, Joost van Middelaar.

Grafisch vormgeving

Zilver

Thonik / Out There: Architecture Beyond Building (J)
Klant: Aaron Betsky. Creatie: Thonik.

HazazaH / Leader ‘Nederland in 12 moorden’ (J)
Klant: Teleac. Concept: Yani, Paul Postma, Roland Mylanus. Animator: Paul Postma.

De Designpolitie Publiceer het maar (J)
Klant: Graphic Design Museum. Creatie: De Designpolitie.

TBWA\Neboko / De werkelijkheid verzin je niet (J)
Klant: IDFA. Concept: Bas Engels, Pim van Nunen. Art/Typograaf: Georgina Vieane. Fotograaf: Bart Oomes, Georgina Vieane. Beelmanipulatie: Fisk-Imaging.

Verpakkingen

Zilver

Prouddesign Hema Cruesli (J)
Klant: Hema. Concept: Menno Mulder. Art/design: Bart de Rooy.

Studio Kluif Ijsverpakkingen (J)
Klant: Hema. Concept/typograaf: Sander Tielen. Art/design: Paul Roeters. Fotograaf: Petra Steenkamer.

Interactief

Zilver

Selmore Skoda Superb (J)
Klant: Pon Mobiel. Concept: Poppe van Pelt, Ivar van der Zwan, Massimo van der Plas. Art: Diederick Hillenius, Joep de Kort. Copy: Poppe van Pelt. Technische realisatie: Achtung!.

Skipintro /Fortheloveofgod.nl (J)
Klant: Rijksmuseum. Concept: Hans van Dijk, Maarten Kleinsma.

Geïntegreerd

Zilver

Amsterdam Worldwide / Electric Tiger Shoe
Klant: Onitsuka Tiger. Art/design: Richard Gorodecky, Andrew Watson, Mathieu Garnier, Joy-Anne Bouwmans. Fotograaf: Sotoshi Minakawa. Geluid: Dead Mono.

Jong Talent

Nik Sluijs/Joey Boeters / 2028 Goede Redenen
Klant: NOC-NSF. Opleiding: Willem de Kooning/ Junior Academie.

Deelbekroningen

Filmregie

Life / Jonathan Herman / Bonkers
Klant: Bavaria. Bureau: Selmore. Creatie: Poppe van Pelt, Diederick Hillenius

Fotografie

Introductie teasers / Txema Salvans / DDB
Klant: Ziggo. Concept: Sanne Braam, Sikko Gerkema

Geluid

Berlingo Trio / Euro RSCG
Muziek: Bas Bron, Maurice Trouwborst. Concept: Laurens Boschman, Joost van Praag Sigaar. Klant: Citroën Nederland.

Illustratie

Holland formatland / IdeasMatter
Illustratie/concept: Michel van Duyvenbode, Jona Rotting. Klant: VPRO Gids.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in