Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen stijgt

Consumenten hebben meer vertrouwen in de Nederlandse economie dan voorheen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo'n 40 procent van de Nederlanders verwacht dat de economie in ons land er over een jaar beter voor staat dan nu. De cijfers zijn niet afkomstig van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maar uit het Life & Living onderzoek van Trendbox.

related partner content for mobile comes here

In de twintig jaar dat deze monitor bestaat, is dit percentage nooit zo hoog geweest. Tot nu toonden de jaren 1997 en 2000 de hoogste percentages optimisten over de economie (respectievelijk 31 en 30 procent). Volgens directeur Goos Eilander van Trendbox is deze 'opvallende wending' in het denken van de consument een relevant signaal. 'Waar er sinds augustus 2007 sprake is van een steeds maar dalend consumentenvertrouwen, duidt deze uitkomst op een mogelijke ommekeer.'

Het onderzoek laat verder zien dat de consument nog wel de hand op de knip houdt. De neiging om niet zo veel geld uit te geven, is zichtbaar bij 74 procent van de ondervraagden. Ook dat getal is hoger dan ooit tevoren. De consument bespaart vooral op uitgaven aan kleding en interieur (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in