Overslaan en naar de inhoud gaan

SMS-reclamecode in werking sinds 1 april

Consument kan nu ook klacht indienen over misleidende reclame voor SMS-diensten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe reclamecode voor het aanbieden van sms-diensten is op 1 april 2009 in werking getreden. Dat maakt in een persbericht bekend. Met deze code kan de consument misleidende reclame voor SMS-diensten aan de kaak stellen bij de Reclame Code Commissie. De code stelt duidelijke regels aan reclame voor SMS-diensten zoals ringtones, realtones, sounds en games voor mobiele telefoons. Het doel is om misleiding te voorkomen.

related partner content for mobile comes here

De code is als opgenomen in de Nederlandse Reclame Code (). Indien men een klacht wil indienen op basis van deze code omdat men van mening is dat de code niet is nageleefd, dan is dit mogelijk na een overgangsperiode van zes weken.

De code is tot stand gekomen in overleg met de , waarin
de SMS branche is vertegenwoordigd. Deze stichting houdt zich sinds vorig jaar bezig met een verscherping van het toezicht op de SMS branche.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in