Communicatiemanager te laat betrokken bij kernwaarden


Medewerkers worden nauwelijks betrokken en de kernwaarden blijven veelal te abstract om daadwerkelijk geleefd en beleefd te kunnen worden. De afdeling communicatie wordt pas in de laatste fase betrokken, als er middelen ontwikkeld moeten worden. De rol van communicatie zou in deze implementatiefase veel bepalender kunnen zijn. Maar ook in het formuleren, levend houden en evalueren van kernwaarden zou een hoofdrol van communicatie niet misstaan. Helemaal nu een sterke identiteit en een goede reputatie voor organisaties topprioriteit hebben, zijn kernwaarden een uitermate geschikt thema om de toegevoegde waarde van communicatie op organisatieniveau te laten zien.
Herkenbaar? En wat zou de communicatiemanager kunnen doen om een meer bepalende rol te krijgen in het proces van kernwaardenmanagement?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen uitgebreid artikel over dit onderwerp staat in het aprilnummer van Communicatie dat aanstaande donderdag verschijnt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid