Overslaan en naar de inhoud gaan

TechCrunch verklaart de oorlog aan PR-bureaus en hun embargo's

Online magazine TechCrunch schrijft in een pittig artikel dat ze zich vanaf nu niet langer gaat houden aan embargo's die ze door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online magazine TechCrunch schrijft in een

related partner content for mobile comes here

De oorzaak is eigenlijk tweeledig. Ten eerste is het de aanpak van PR-bureaus die steeds agressiever wordt. Werd er vroeger nog weleens aan relatiemanagement gedaan, steeds vaker krijgen de schrijvers van de grote weblogs volgens Arrington ongevraagd persberichten in veelvoud opgestuurd, worden ze veelvuldig over hetzelfde verhaal gebeld op hun mobiele telefoon en wordt een weigering om een artikel te schrijven op een nogal onvriendelijke manier ontvangen.

Daarnaast zijn embargo's inmiddels gemeengoed geworden en blijkbaar kan zo'n beetje iedereen met een weblog op voorhand beschikken over nieuws en informatie. Dit zorgt ervoor dat er steeds minder exclusiviteit wordt geboden en dat er vaker embargo's worden gebroken, soms met drie minuten en soms met drie uur. Het breken van een embargo is lucratief, want het levert je website veel traffic en links op. Vaak zijn het de gevestigde websites die daarbij het nakijken hebben, zij houden zich doorgaans wel aan het embargo en zijn vervolgens te laat. De PR-bureaus nemen nauwelijks maatregelen omdat ze ieder medium weer hard nodig kunnen hebben voor het volgende PR offensief.

Uitzonderingen op de regel zijn blijkbaar de persberichten van Google en Microsoft. Google heeft bijvoorbeeld de gewoonte om je website voor een jaar of langer uit de index te halen wanneer je een embargo breekt. Daar worden dus wel forse maatregelen getroffen, want op een ban van Google zit echt niemand te wachten.

TechCrunch is er helemaal klaar mee en belooft voortaan structureel ieder embargo te breken. Ook wordt er een black list gepubliceerd van alle websites, schrijvers en bedrijven die embargo's breken en daarbij zal, zo belooft Arrington plechtig, TechCrunch steevast bovenaan de lijst staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in