Overslaan en naar de inhoud gaan

HEMA opent winkel in Parijs

Half januari 2009 opent HEMA (Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij) haar eerste winkel in Frankrijk. Deze winkel komt in Parijs, in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De warenhuisketen doet een aantal assortiments- en formule-aanpassingen ten opzichte van haar Nederlandse formule. 'Lokale helden' als rookworst en gebak worden in Frankrijk niet gevoerd. Daarnaast krijgt de naam HEMA in Parijs de toevoeging 'Depuis 1926' (sinds 1926). Hiermee onderstreept HEMA haar lange bestaangeschiedenis richting de klant.
Verder gaat HEMA met afgeronde eenheidsprijzen werken als 1,50 Euro en 4 Euro. In Nederland is dit reeds losgelaten. HEMA woordvoerder Judy op het Veld daarover: 'Wij denken dat dat heel duidelijk is voor nieuwe Franse klanten'.
De HEMA wil zich ook in Frankrijk profileren als hèt warenhuis voor de dagelijkse boodschappen.

related partner content for mobile comes here

Voor HEMA is dit de lakmoesproef voor verdere expansie in Frankrijk. Hoe zullen de Fransen reageren op de voor hen nieuwe formule en retailmerk? Hoe aantrekkelijk is HEMA voor consumenten in een land waar men de enorme Nederlandse heritage (nog) niet kent?

Het uitbreiden van winkelformules naar andere landen is niet zonder risico. Neem een aantal Britse ketens die in de jaren negentig de sprong naar het continent waagden: Marks&Spencer en Boots. Retailiconen in het Verenigd Koninkrijk maar niet succesvol in de rest van Europa. Voordeel voor HEMA is wel dat er al ervaring is opgedaan in de winkels in het Waalse (Franstalige) deel van België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in