HEMA opent winkel in Parijs
De warenhuisketen doet een aantal assortiments- en formule-aanpassingen ten opzichte van haar Nederlandse formule. 'Lokale helden' als rookworst en gebak worden in Frankrijk niet gevoerd. Daarnaast krijgt de naam HEMA in Parijs de toevoeging 'Depuis 1926' (sinds 1926). Hiermee onderstreept HEMA haar lange bestaangeschiedenis richting de klant.
Verder gaat HEMA met afgeronde eenheidsprijzen werken als 1,50 Euro en 4 Euro. In Nederland is dit reeds losgelaten. HEMA woordvoerder Judy op het Veld daarover: 'Wij denken dat dat heel duidelijk is voor nieuwe Franse klanten'.
De HEMA wil zich ook in Frankrijk profileren als hèt warenhuis voor de dagelijkse boodschappen.
Voor HEMA is dit de lakmoesproef voor verdere expansie in Frankrijk. Hoe zullen de Fransen reageren op de voor hen nieuwe formule en retailmerk? Hoe aantrekkelijk is HEMA voor consumenten in een land waar men de enorme Nederlandse heritage (nog) niet kent?
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet uitbreiden van winkelformules naar andere landen is niet zonder risico. Neem een aantal Britse ketens die in de jaren negentig de sprong naar het continent waagden: Marks&Spencer en Boots. Retailiconen in het Verenigd Koninkrijk maar niet succesvol in de rest van Europa. Voordeel voor HEMA is wel dat er al ervaring is opgedaan in de winkels in het Waalse (Franstalige) deel van België.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid