Overslaan en naar de inhoud gaan

Tablet advertising; een onaangeroerde markt?

Deze week werd ik door Phileas Fox van Adfactor geattendeerd op het zeer uitgebreide onderzoek van de Vivaki group: The Pool: The tablet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week werd ik door Phileas Fox van Adfactor geattendeerd op het zeer uitgebreide onderzoek van de Vivaki group: Naar eigen zeggen heeft het onderzoek 26.000 uur gekost en is dit het meest uitgebreide tablet advertising onderzoek dat tot nu toe is gepubliceerd. Wat zijn de top 5 learnings voor tablet advertising?

related partner content for mobile comes here

Geheel in stijl is het onderzoek gepubliceerd in een interactieve iPad App. De App geeft aan de hand van learnings, best practices en winning models een helder beeld van de toegevoegde waarde van tablet advertising.

Het behandelt alle onderwerpen die je zou kunnen verwachten; een landschap schets, de ongekend hoge adoptie ratio van Tablets, de soorten onderzoek, de methode van onderzoek en natuurlijk het belangrijkste: de conclusies.

De top vijf learnings uit het onderzoek zijn

1. Tablet advertenties werken
2. Als gebruikers interactie kunnen aangaan met een advertentie, werken tablet advertenties nog beter
3. Verschillende opties in een campagne verwerken is goed
4. Het bieden van verschillende opties schept nieuwe kansen voor adverteerders
5. Blijven leren is essentieel voor succes op dit evoluerende platform

Op basis van deze learnings wordt aangeraden om rijke content aan te bieden die gebruik maakt van de mogelijkheden van het device. Denk hierbij aan video, swiping en gyroscoop gestuurde ads. Door die elementen te integreren kun je van een simpele campagne een rijke, interactieve ervaring maken. De drie formaten die volgens het onderzoek het meest succesvol zijn:

Banner to Fullscreen ()

Interactive interstitial ()

Pre-roll interstitial ()

De uitkomsten spreken me erg aan. Het bevestigt voor mij in ieder geval wat ik al lang vermoed: Tablets kunnen, net als Smartphones, een grote positieve bijdrage leveren aan campagne doelstellingen. Toch zie je in Nederland dat er nog maar zeer sporadisch gebruik van wordt gemaakt. Ter illustratie: amper 5% procent van het online campagne budget wordt gebruikt voor mobile campagnes waarbij in 80% van de gevallen dit budget naar Smartphone campagnes gaat. Een gemiste kans aangezien 1 op de 3 Nederlandse huishoudens een Tablet bezit. Er is voor mijn gevoel nog een gigantische onaangeroerde markt. De vraag is dus: welke Nederlandse adverteerder gaat écht gebruik maken van deze kennis?

Benieuwd naar het hele onderzoek? Download het hier:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in