Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel bureau doet na 7 maanden al rebranding

Het mobiele bureau Polar mobile bestond net een paar maanden, maar heeft nu al een rebranding achter de rug. Een kort vraaggesprek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jullie mobile marketing bureau bestaat sinds 2012. De mobiele industrie beweegt zich snel, maar een bedrijfsrebranding na 7 maanden is best snel. Waarom een nieuwe naam?
Antje Meindersma: "Dat is een terechte vraag en eigenlijk is het geen rebranding, maar een nieuw bedrijf. Mijn businesspartners Bas Holtrop en Gerben Bosch zijn samen in 2011 Polar gestart als samenwerkende freelance programmeur en designer. In een jaar tijd hadden zij al meerdere Apps op hun naam staan, waaronder de succesvolle ipad App Squla.

related partner content for mobile comes here

'Met die successen werd snel duidelijk dat de meerwaarde van mobile voor bedrijven verder gaat dan een App bouwen. Hoe zij zich dan moesten positioneren en hoe je bedrijven kunt helpen om mobile succesvol te integreren in je business waren vragen die bleven spelen. In de zomer van 2012 kwam ik als marketeer bij hen aan tafel om hen met deze vragen te helpen.

'De rest is geschiedenis. Sinds 2013 zijn we officieel gestart met onze gezamenlijke onderneming. Alles waar we voor staan, hoe we willen werken en wie wij zijn strookte niet met de naam Polar. Daarom de simpele keuze voor een geheel frisse start. Een nieuwe samenstelling en dus een nieuw bedrijf."

Wat schuilt er achter de naam Alledaags?
Antje Meindersma: "Alledaags staat voor onze manier van leven en werken. Wij geloven dat die alledaagse dingen het leven maken tot wat het is en dat het ook om de dagelijkse business gaat bij onze klanten. Je kunt het zien als nuchtere manier van kijken, maar ik zie het als extra kritisch. Ik heb vaak meegemaakt dat bureaus of adviseurs niet in staat zijn om mee te denken met de dagelijkse praktijk van de klant. En dit is juist van het grootste belang.

'En natuurlijk is Mobile onderdeel van ons dagelijks leven! De keuze voor Alledaags heeft voor ons ook een hoger doel. Je wilt dagelijks iets betekenen. Digitalisering en mobiliteit hebben niet alleen ons gedrag fenomenaal verandert, maar je ziet nu al dat het onze manier van werken, leven, zorgen, leren etc. evolutionair verandert in korte tijd. Wij zien hierin een verrijking en een wezenlijke kans om innovatie voor je te laten werken nu en in de toekomst.

Er zijn meer dan 250 bureaus in Nederland actief op gebied van mobile voor merken. Hoe kunnen jullie je differentiëren?
Antje Meindersma: "Er zijn inderdaad meer goede bureaus in Nederland en hier ben ik ook zeer blij mee. Ik denk dat er terecht een grote behoefte is aan expertise. Veel bedrijven hebben hulp nodig om te zien dat de wereld reeds mobile is, dat het nu de vraag is wat zij ermee gaan doen.

'Alledaags helpt hun met deze vraagstukken en hierboven heb ik reeds uitgelegd hoe we hiernaar kijken . Dus voor nu, kan ik op de vraag hoe wij ons differentiëren kort zijn: wij maken alledaagse dingen mobiel."

Jullie locatie in Groningen is natuurlijk ook al een groot verschil met de meeste mobiele bureaus, die vooral in Amsterdam zitten. Merken jullie lokale voordelen?
Antje Meindersma: "Natuurlijk is het voor ons een groot voordeel om 1 van de weinige bureaus te zijn in het noorden die gespecialiseerd zijn in Mobile Marketing. Apps bouwen is zeker een specifieke expertise, maar mobile als onderdeel van je marketingstrategie vergt nog meer van een bureau. Wat wel opvalt, om te generaliseren, is dat de boodschap van mobile hier in het Noorden nog later is overgekomen. Bedrijven beginnen misschien beetje bij beetje te beseffen dat ze iets moeten doen. Daarom zien wij het ook als één van onze belangrijkste doelstellingen van komend jaar om het belang van mobile te onderstrepen.

'Wellicht hebben we met z'n allen wel een plicht om informatie te delen als mobile experts. Je kunt zitten wachten tot bedrijven wakker worden. Ik fungeer liever als wekker. Je geeft er eerst misschien geïrriteerd een klap op, maar dan begint wel een nieuwe dag. En elke dag biedt nieuwe kansen!"

Zie voor meer berichten over mobiel:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in