Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster stelt afschaffen korting uit na kritiek bureaus en BVA

Vorige week maakte Ster bekend dat het de bemiddelingskorting per 1 januari aanstaande af zou schaffen. Bureaus en BVA achtten dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Donderdag laat Ster in een persbericht weten dat het de bemiddelingskorting niet per 1 januari 2013, maar per 1 januari 2014 afschaft. Arian Buurman, directeur van Ster zegt in het bericht: ‘Wij hebben van een aantal bureaus en adverteerders het verzoek gekregen om hen meer tijd te geven om hun complexe backoffice processen hierop aan te passen. Een jaar uitstel geeft iedereen de gelegenheid om zich hierop voor te bereiden.

related partner content for mobile comes here

In een bericht over het afschaffen van de bemiddelingskorting vorige week, lieten mediabureaus en exploitanten al weten dat de timing van Ster niet haalbaar is. De aanpassingen die in de bedrijfsvoering zouden moeten worden doorgevoerd, zijn niet alleen softwarematig, maar ligt ook op het gebied van contracten. Verschillende bureaus laten weten dat het onmogelijk is om alle contracten met de adverteerders binnen een maand te wijzigen.

Ook de Bond van Adverteerders (BVA) achtte de termijn van invoering niet haalbaar, zo blijkt uit een reactie van Jan Driessen, voorzitter van de BVA donderdagochtend aan Adformatie. Hij zegt dat de BVA het idee van de afschaffing en het agenderen daarvan heel goed begrijpt. Driessen: ‘Het is goed als er meer vergelijkbaarheid, meer helderheid komt.’ Maar dat Ster de maatregel al op 1 januari had willen invoeren, vond de BVA geen goed idee. Driessen: ‘De huidige manier van werken zit helemaal vervlochten in systemen en contracten. Het duurt nog praktisch een maand voordat 2013 begint. De budgetrondes zijn bij alle adverteerders achter de rug. Het doorvoeren van de aanpassingen die een dergelijke maatregel vergt, is een zorgvuldig proces. Daar hebben adverteerders meer tijd voor nodig.’

In de komende editie van Adformatie meer uitgebreide verslaggeving over het afschaffen van de bureaukorting door Ster.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in