
Dit gebeurde in aanwezigheid van de burgemeesters van de vier grote steden, de politie, NS en Schiphol group. De campagne heeft als doel dat iedereen in Nederland weet wat de overheid doet aan terrorismebestrijding en weet wat men zelf kan doen om de kans op een aanslag zo klein mogelijk te maken.
Met de campagne wil de overheid laten zien dat er in Nederland dagelijks meer dan 200.000 professionals - van Koninklijke Marechaussee tot schoonmakers, van officieren van justitie tot wijkagenten, van AIVD’ers tot treinconducteurs - nauw samenwerken om de kans op een terroristische aanslag te beperken. Verder moet de campagne concreet aangeven wat burgers zelf kunnen doen om bij te dragen aan terrorismebestrijding.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDe campagne is gericht op alle inwoners en bestaat uit televisie- en radiospots, advertenties, een huis-aan-huis folder en de website www.nederlandtegenterrorisme.nl. Na een intensieve startfase zullen over enkele maanden de partners met deelcampagnes starten. In het najaar staat opnieuw een ronde met tv- en radiospotjes gepland.
Met de campagne wil de overheid tegemoet komen aan de stijgende behoefte van het Nederlandse publiek aan meer informatie van over terrorismebestrijding. Deze behoefte blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van de NCTb en het Expertisecentrum Risico- en Crisiscommunicatie (ERC). In 2005 was dat percentage 41%, vergeleken met 34% in 2004. Mensen die meer informatie willen, willen hoofdzakelijk weten wat de overheid doet (32%) en wat men zelf kan doen bij of na een aanslag (23%).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee