
Twee Accenture-consultants togen op onderzoek. Zij constateren dat deze bedrijven allemaal uitgaan van een geïntegreerde marketingbenadering. Marketing is veel meer dan een functie, het strekt zich ook uit tot bijvoorbeeld verkoop, klantenservice, onderzoek, en productontwikkeling.
Er zijn vijf factoren die succesvolle bedrijven inzetten waarmee ze de loyaliteit van hun klanten versterken.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftZorg ten eerste voor een concrete merkbeleving en ten tweede een goede notie van wat klanten echt willen en daarnaar handelen, die twee open deuren zijn toch echt voor tweederde bepalend voor klantloyaliteit.
Daarnaast zijn er dan nog drie ondersteunende succesfactoren: talent van medewerkers en ontwikkeling van innovatie en technologie intern samenbrengen, cijfermatig inzicht in marketinginspanningen creëren, en ook de marketeers binnen de organisatie afrekenen op meetbare resultaten.
Bron: Marketing Management.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee