Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat kampioenen goed doen

Hoe doen ze het toch, succesvolle bedrijven als Samsung, Starbucks, Tesco, Dell, Pret a Manger of JetBlue Airways? Ze hebben een aantal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee Accenture-consultants togen op onderzoek. Zij constateren dat deze bedrijven allemaal uitgaan van een geïntegreerde marketingbenadering. Marketing is veel meer dan een functie, het strekt zich ook uit tot bijvoorbeeld verkoop, klantenservice, onderzoek, en productontwikkeling.

related partner content for mobile comes here

Er zijn vijf factoren die succesvolle bedrijven inzetten waarmee ze de loyaliteit van hun klanten versterken.

Zorg ten eerste voor een concrete merkbeleving en ten tweede een goede notie van wat klanten echt willen en daarnaar handelen, die twee open deuren zijn toch echt voor tweederde bepalend voor klantloyaliteit.

Daarnaast zijn er dan nog drie ondersteunende succesfactoren: talent van medewerkers en ontwikkeling van innovatie en technologie intern samenbrengen, cijfermatig inzicht in marketinginspanningen creëren, en ook de marketeers binnen de organisatie afrekenen op meetbare resultaten.

Bron: Marketing Management.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in