Overslaan en naar de inhoud gaan

Google neemt mvo-directeur aan

Het beursgenoteerde Google heeft de arts en internetpionier Larry Brilliant ingehuurd om leiding te geven aan de filantropische tak van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Financieele Dagblad. De oprichter Larry Page en Sergey Bin hebben niet voor niets als motto voor Google ‘Don’t be evil’ gekozen. Zij willen duidelijk laten overkomen dat Google niet alleen een winstoogmerk heeft, maar dat er ook aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) wordt gedaan. Daartoe is een fonds van 90 miljoen dollar opgezet. Ook heeft Google beloofd voortaan één procent van de winst en één procent van de aandelen te investeren in goede doelen. Uitgaande van de actuele koers heeft Brilliant dan 1,1 miljard dollar te besteden aan het milieubescherming en armoedebestrijding. De 61-jarige Brilliant naast arts en epidemoloog ook internetpionier. Hij verwierf bekendheid als oprichter van één van de eerste internet communities, The Well. Ook heeft hij ruime ervaring met het bestrijden van wereldgezondheidsproblemen. Zo hielp hij de WHO bij pokkenbestrijding in India, Nepal en Bangladesh en zette hij zich in voor een stichting, die voor twee miljoen blinden in India en Nepal zichtherstellende operaties uitvoerde.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in