Overslaan en naar de inhoud gaan

Spellingregels zijn pure 'product push'

Vandaag is een boek verschenen dat in feite marketing bepleit voor onze spelling. "Groter als - Nieuwe taalregels voor het Nederlands van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag is een boek verschenen dat in feite marketing bepleit voor onze spelling. "Groter als - Nieuwe taalregels voor het Nederlands van nu", gaat in tegen de product push van de regelmakers.
Het wordt hoog tijd de regels aan te passen aan de wensen van het publiek.

related partner content for mobile comes here

De regels voor onze Nederlandse taal zijn eeuwen geleden bedacht door een paar heren. Veel van die regels blijken in het gebruik heel onnatuurlijk. In alle dialecten zeggen we 'groter als'. Ook in het Fries. Alleen in het ABN zal en moet het 'groter dan' zijn.

De spellingregels zouden moeten worden aangepast aan wat in de praktijk blijkt als natuurlijk. Regels zijn er voor de gebruikers; en niet andersom.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in