Overslaan en naar de inhoud gaan

'Smartphone tast merkentrouw aan en maakt prijs belangrijker'

Uit onderzoek van Tradedoubler blijkt dat één op de drie connected consumers prijsvergelijkings-apps gebruikt voor de beste koop.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan de helft (52%) van de ´verbonden consumenten heeft minstens één performance marketing-app op zijn mobiel staan. Ruim de helft (55%) van de consumenten die hun smartphone ook in de winkel gebruiken, kocht bij de concurrent tegen een lagere prijs. En kortingsbonnen die ook in de winkel kunnen worden verzilverd, zijn een krachtig middel om de klant de winkel weer in te lokken.

related partner content for mobile comes here

Prijsvergelijkings-apps zijn het populairst onder de onderzochte kopers: 32 % gebruikt ze. Kortingsbonnen en –codes volgen daarop met 23 %, snel gevolgd door trouwe-klantenacties (22%), dagaanbiedingen en groepskortingen (20%) en geld-terugacties (19%).

Van de onderzochte klanten die in de winkel via hun mobiel´nog even verder kijken´, koopt 55 % tegen een lagere prijs bij de concurrent. Ruim de helft van de ondervraagden (51%) zoekt actief naar mobiele kortingsbonnen en 41 procent gebruikt regelmatig bonnen die naar zijn mobiel zijn gestuurd. Daar liggen kansen voor winkeliers om klanten de winkel weer in te lokken.

Daniel Cohen (Tradedoubler) ”Koopjesjagen gebeurt tegenwoordig mobiel. Detailhandelaren en retailketens die de boot niet willen missen, zullen nu met relevante campagnes moeten komen om de mobiele klant met zijn performance marketing-apps aan zich te binden en de koop te sluiten.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in