'Smartphone tast merkentrouw aan en maakt prijs belangrijker'
Meer dan de helft (52%) van de ´verbonden consumenten heeft minstens één performance marketing-app op zijn mobiel staan. Ruim de helft (55%) van de consumenten die hun smartphone ook in de winkel gebruiken, kocht bij de concurrent tegen een lagere prijs. En kortingsbonnen die ook in de winkel kunnen worden verzilverd, zijn een krachtig middel om de klant de winkel weer in te lokken.
Prijsvergelijkings-apps zijn het populairst onder de onderzochte kopers: 32 % gebruikt ze. Kortingsbonnen en –codes volgen daarop met 23 %, snel gevolgd door trouwe-klantenacties (22%), dagaanbiedingen en groepskortingen (20%) en geld-terugacties (19%).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVan de onderzochte klanten die in de winkel via hun mobiel´nog even verder kijken´, koopt 55 % tegen een lagere prijs bij de concurrent. Ruim de helft van de ondervraagden (51%) zoekt actief naar mobiele kortingsbonnen en 41 procent gebruikt regelmatig bonnen die naar zijn mobiel zijn gestuurd. Daar liggen kansen voor winkeliers om klanten de winkel weer in te lokken.
Daniel Cohen (Tradedoubler) ”Koopjesjagen gebeurt tegenwoordig mobiel. Detailhandelaren en retailketens die de boot niet willen missen, zullen nu met relevante campagnes moeten komen om de mobiele klant met zijn performance marketing-apps aan zich te binden en de koop te sluiten.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid