Overslaan en naar de inhoud gaan

(onderzoek) Supermarkten houden groei vast

Gaandeweg verandert de supermarkt van hét dominante aankoopkanaal voor het doen van boodschappen naar een van de kanalen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze ontwikkeling zorgt de komende jaren voor een differentiatie in het winkelbestand en een nieuwe kijk op de winkelvloer. Dit gebeurt tegen een achtergrond waarin de omzet van supermarkten naar verwachting met 2,8 procent groeit in 2013 en 2 procent in 2014. Die groei komt voort uit prijsverhogingen, het volume neemt nauwelijks meer toe. Dat concludeert.

related partner content for mobile comes here

De opeenstapeling van maatregelen en bezuinigingen vormt op korte termijn nog geen stimulans voor de consument om weer meer te gaan besteden. Nu meer mensen zonder baan zitten of met onduidelijkheid kampen over hun positie op de woningmarkt ligt het vertrouwen laag.

Het NIBUD stelt dat 71 procent van de mensen dit jaar van plan is om te bezuinigen. Van die groep geeft 61 procent aan dit mede te doen door goedkopere supermarkten te bezoeken. Tegelijkertijd heeft de retail te maken met grote structurele veranderingen door ketenvorming, consolidatie, opkomst van online en leegstand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in