Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL4 ruim marktleider in januari

Ondanks Boer Zoekt Vrouw en Wie Is De Mol? blijft RTL4 NPO1 voor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In januari had RTL4 een marktaandeel van 19,5 procent gemiddeld, tegen NPO1 17,1. Met 19,8 (RTL4) en 18,6 (NPO1) hadden de nummers 1 en 2 in week 5 sterke marktaandelen. NPO1 deed het beter dan de week ervoor, onder meer te ‘danken’ aan het NOS Journaal-incident. SBS6 kwam in januari tot een gemiddeld marktaandeel van 7,9 en 8,3 in week 5. De nieuwe zender SBS9 komt gemiddeld uit op 0,7 procent.

Dat blijkt uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en GroupM voor de doelgroep 20-49.

related partner content for mobile comes here



Bij de zendergroepen was er stabiliteit ten opzichte van de week ervoor. De vier zenders van RTL hadden samen een aandeel van 31,5 (was 31,7), Ster groeide 0,7 procent in aandeel en SBS zag het aandeel 0,2 procent dalen. De BrandDeli-zenders kwamen uit op 8,2 (-0,5).



Bij de kijkcijferstoppers staan in beide lijsten opnieuw Boer Zoekt Vrouw, Wie Is De Mol? en Divorce hoog. RTL4 had 8 programma’s in de top-15, NPO1 7.





Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat gebeurt op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in