Overslaan en naar de inhoud gaan

IPG Mediabrands introduceert conversie attributietool Ad-tribute

Mediabrands wil meer inzicht krijgen in welke digitale kanalen de meeste conversies opleveren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ad-tribute maakt gebruik van een algoritmisch model dat leert van historische data. Op basis hiervan wordt per gebruiker waarde toegekend aan alle interacties. Dit maakt het mogelijk om voorspellingen te doen en &;wat-als&; scenario’s uit te voeren.

related partner content for mobile comes here

Mediabrands maakt gebruik van een dashboard om te voorspellen wat het gevolg is van een verschuiving van online budget en met welke budgetverdeling over de verschillende digitale middelen een bepaald doel in de funnel behaald kan worden.

Ad-tribute is geheel ontwikkeld in Nederland en wordt de komende weken internationaal uitgerold.

Nathalie Peters, Group Commercial Director, zegt dat er momenteel voornamelijk wordt beoordeeld op de laatste klik van de geconverteerde bezoeker. &;Aan alle overige interacties wordt nauwelijks waarde toegekend. Dit model is te simpel en wijkt te veel af van de werkelijkheid. Er bestaat al langere tijd behoefte bij onze klanten in meer inzichten in alle touchpoints van online kanalen en welke per geval de meeste conversie oplevert. Met Ad-tribute kunnen we marketeers antwoord geven op hun vraag welke digitale kanalen de meeste conversies opleveren.&

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in