Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL4 en SBS6 even groot in week 30

De publieke omroepen behaalden in week 30 een gezamenlijk marktaandeel van 38 procent, de commerciëlen kwamen uit op 42 procent, zo blijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RTL4 en SBS6 blijven in deze komkommertijd met veel herhalingen aan elkaar gewaagd (beide 13 procent marktaandeel). RTL5 kwam in week 30 uit op 4 procent, Yorin op 6 procent. SBS-zenders Net 5 (5 procent) en V8 (4 procent) veranderden ook niet veel van aandeel. Het Journaal van zondag om 20.00 uur blijft het best bekeken programma (1.4 miljoen kijkers). Het Sportjournaal van maandag trok precies 1 miljoen kijkers, gevolgd door Blik op de weg (NCRV) met 970.000 kijkers. De Tour de France is de afgelopen drie weken minder goed bekeken dan vorig jaar. Per dag volgden gemiddeld 805.000 mensen de live uitzending, tegen een gemiddelde van 850.000 vorig jaar, becijferde de Dienst Kijk- en Luisteronderzoek van de NOS. De directe uitzendingen zijn daarmee dit jaar toch goed voor een marktaandeel van 50 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in