Overslaan en naar de inhoud gaan

Rechtszaak DE tegen trefwoordgebruik

Douwe Egberts spant een kort geding aan tegen Capriole Coffee-Service, een van haar dealers voor de zakelijke markt. Dat maakt de laatste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

spant een kort geding aan tegen , een van haar dealers voor de zakelijke markt. Dat maakt de laatste zelf bekend. DE wil voorkomen dat Capriole haar merken als trefwoord gebruikt bij zoekdiensten.

related partner content for mobile comes here

Het gaat om gebruik van Douw Egberts om bij te adverteren. De koffiebrander wil via de rechter voorkomen dat Capriole Coffee-Service het merk Douwe Egberts gebruikt als zoekwoord voor zoekmachineadvertenties (gesponsorde koppelingen) op internet. Ook het gebruik van Douwe Egberts in de tekst van deze advertenties wil DE tegenhouden.

We namen de proef even op de som met het . Dat leverde geen enkele advertentie op. Maar het toont een advertentie van Koffieautomaten.nl en dat is van Capriole.

Capriole Coffee-Service verkoopt een breed assortiment koffie en koffieautomaten van diverse A-merken zoals Douwe Egberts, Nescafé, Illy en Max Havelaar. Om meer bezoekers te krijgen voor haar website www.koffieautomaten.nl adverteert de
koffieleverancier bij onder andere Google, Ilse, Lycos en MSN met alle merken uit haar assortiment.

"Mijn overgrootvader maakte in 1926 al reclame voor de Douwe Egberts-producten uit ons assortiment", zegt Pascal Ultee, commercieel directeur van Capriole Coffee-Service in een persbericht. En ook: "In de afgelopen 80 jaar hebben we met Douwe Egberts geadverteerd in folders, op briefpapier, auto's, etc.. Maar op internet mogen we als dealer niet adverteren van Douwe Egberts."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in