Rechtszaak DE tegen trefwoordgebruik
Douwe Egberts spant een kort geding aan tegen Capriole Coffee-Service, een van haar dealers voor de zakelijke markt. Dat maakt de laatste zelf bekend. DE wil voorkomen dat Capriole haar merken als trefwoord gebruikt bij zoekdiensten.
Het gaat om gebruik van Douw Egberts om bij te adverteren. De koffiebrander wil via de rechter voorkomen dat Capriole Coffee-Service het merk Douwe Egberts gebruikt als zoekwoord voor zoekmachineadvertenties (gesponsorde koppelingen) op internet. Ook het gebruik van Douwe Egberts in de tekst van deze advertenties wil DE tegenhouden.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaWe namen de proef even op de som met het resultaat op Douwe Egberts bij Google. Dat leverde geen enkele advertentie op. Maar het resultaat van MSN Search toont een advertentie van Koffieautomaten.nl en dat is van Capriole.
Capriole Coffee-Service verkoopt een breed assortiment koffie en koffieautomaten van diverse A-merken zoals Douwe Egberts, Nescafé, Illy en Max Havelaar. Om meer bezoekers te krijgen voor haar website www.koffieautomaten.nl adverteert de
koffieleverancier bij onder andere Google, Ilse, Lycos en MSN met alle merken uit haar assortiment.
"Mijn overgrootvader maakte in 1926 al reclame voor de Douwe Egberts-producten uit ons assortiment", zegt Pascal Ultee, commercieel directeur van Capriole Coffee-Service in een persbericht. En ook: "In de afgelopen 80 jaar hebben we met Douwe Egberts geadverteerd in folders, op briefpapier, auto's, etc.. Maar op internet mogen we als dealer niet adverteren van Douwe Egberts."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid