Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis wint gouden Epica

De campagne voor Bloemen.nl is bekroond met een gouden Epica. In totaal won Nederland 17 Epica Awards: 1x goud, 5x zilver en 11x brons.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Publicis Nederland ontwikkelde voor Bloemen.nl een e-mailcampagne, waarin getrouwde mannen op hun eerste trouwdag na hun bruiloft een mail aantroffen in de inbox met daarin een trouwfoto en de suggestie een boeket te kopen. Het resultaat: meer bestellingen en geen enkele klacht over spam.

related partner content for mobile comes here

Zilver was er voor Wieden + Kennedy met hun Bond-esque commercial voor Heineken. Selmore kreeg een zilveren Epica voor de Dwaze Dagen danscommercial voor de Bijenkorf. WE ARE Pi werd bekroond voor hun werk voor TedX en Lemz voor hun label-campagne voor Veiligheid.nl. ALS kreeg ten slotte zilver voor de campagne 'Ik ben inmiddels overleden', in de categorie 'consumer direct'. De campagne werd ook met brons bekroond, in de categorie 'public interest'.

Vorig jaar scoorde Nederland beter. Toen werd er vier keer goud gewonnen en negen keer zilver op een totaal van 22 prijzen.De bureaus die het meest in de prijzen vielen zijn Selmore (1x zilver, 3x brons), Publicis (1x goud, 1x zilver, 1x brons) en DDB & Tribal (3x brons).

Hieronder het overzicht van alle Nederlandse winnaars van dit jaar.

Goud
MI - Publicis - Bloemen.NL Flowers, "" (CAT.25 Social Networks)

Zilver
TVC - Wieden+Kennedy Amsterdam - Heineken, "" (CAT.03 Drinks)
TVC - Selmore - De Bijenkorf, "" (CAT.06 Retail Services)
TVC - WE ARE Pi - TEDxSummit, "" (CAT.19 Corporate Image)
DM - Publicis - ALS FOUNDATION, "" CAT.21 (Consumer Direct)
PR - Lemz - VeiligheidNL (Consumer Safety Association), "" (CAT.29 Promotions & Incentives)

Brons
TVC - DDB & Tribal Amsterdam - Autodrop - Liquorice Candy, "" (CAT.02 Confectionery & Snacks)
TVC - Selmore - Bavaria, "Charlie Sheen - "" (CAT.03 Drinks)
TVC - DDB & Tribal Amsterdam - Centraal Beheer Achmea, "" (CAT.07 Financial Services)
TVC - Publicis - ALS FOUNDATION, "" (CAT.10 Public Interest)
TVC - Khanna \ Reidinga - TomTom Android, "" (CAT.14 Automotive & Accessories)
BC - Selmore - Selmore, "" Bags (CAT.19 Corporate Image)
MI - Ogilvy - IBM, "" (CAT.24 Media Innovation - Alternative Media)
PR - Havas Worldwide Amsterdam - The Metropole Orchestra, "" (CAT.28 Public Relations)
PR - DDB & Tribal Amsterdam - KLM Royal Dutch Airlines, "" (CAT.29 Promotions & Incentives)
TVC - Selmore - de Bijenkorf, "" (CAT.31 Direction & Cinematography)
INT - THEY - THEY Avoid the Shopping Crowds, "" (CAT.44 Media & Entertainment Interactive)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in