Overslaan en naar de inhoud gaan

Proefpromotietour haring voor kinderen voortgezet

Om kinderen over de streep te halen meer haring te eten startte het Nederlands Visbureau zaterdag jl. bij museum Nemo in Amsterdam wederom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit consumptiecijfers van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dat kinderen te weinig haring eten. De vis is vooral populair bij vijftigplussers, die meer dan de helft van de haringconsumptie voor hun rekening nemen. Bij gezinnen met kinderen is dit slechts 18 procent.

related partner content for mobile comes here

“Kinderen eten te weinig haring doordat ze het haringhappen niet van huis uit mee krijgen. Hun ouders eten vaak geen haring en denken dat hun kinderen het ook niet lusten. Toch blijkt uit in het voorjaar georganiseerde haringsmaaklessen in 800 klassen dat 84 procent van de kinderen haring wel lekker vindt,” aldus Lisette Wassenaar van het Nederlands Visbureau.

Het Nederlands Visbureau is zeer te spreken over de resulaten de promotiecampagne. Daarom worden in het najaar ook smaaklessen voor scholen en Buitenschoolse Opvang (BSO) aangeboden. Tijdens de lessen vertelt een vishandelaar in de klas het verhaal van de haring en gaan de kinderen vervolgens zelf aan de slag gaan met haringhapjes.

Naast de smaaklessen organiseert het een proefpromotietour in een aantal weekenden in september en de herfstvakantie. De tournee gaat langs diverse evenementen, dierentuinen en musea.

De proefpromotietour en de smaaklessen worden ondersteund met advertenties, winkelmateriaal en participatie in het televisieprogramma Junior Masterchef.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in