Overslaan en naar de inhoud gaan

Hub en Vice lanceren docu Challenge the Obvious

Hub Footwear heeft met de première van Challenge the Obvious het startsein gegeven voor een reeks documentaires over creatieve geesten. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De eerste film gaat over Haas&Hahn – een creatief duo bestaand uit journalist Dre Urhahn en de audiovisuele designer en illustrator Jeroen Koolhaas – die door middel van hun kunst de levens van mensen in sociale probleemwijken proberen te veranderen. Gecentreerd rondom het ‘Challenge the Obvious’ merkmotto, documenteert de film de projecten in Rio De Janeiro en Philadelphia, die de zichtbaarheid van favelas vergroot door middel van het creëren van grote kunstwerken in onverwachte en verbazingwekkende plekken. De 30 minuten durende documentaire is vanaf vandaag te zien op de site van .

related partner content for mobile comes here

Na twee eerdere succesvolle projecten op grote betonconstructies en traptreden in de meest beruchte buurten van de stad, wilden Haas & Hahn een favela gebruiken voor hun derde project. Met hun schilderingen moest een in het oog liggende wijk op een goede manier opvallen, zodat het niet meer zou wegvallen tegen de skyline. Ze schilderden de gehele helling van de favela en transformeerde het daarmee van gemeenschap tot levend kunstwerk van epische proporties. Vandaag de dag is Santa Marta, ‘O Morro’ (‘The Hill’) uitgegroeid tot een nieuwe bezienswaardigheid in Rio de Janeiro, naast de Sugarloaf en het ‘Cristo Redentor’.

HUB Footwear is in 2004 opgericht als antwoord op de toenmalige adoratie voor vintage en nostalgie. Doordat de oprichters, Huub van Boeckel en Tim Rompa, voormalige professioneel tennissers zijn geweest, heeft tennis een grote invloed op het design van de collecties. Het resultaat is een combinatie van sport, street en fashion elementen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in