Hub en Vice lanceren docu Challenge the Obvious
De eerste film gaat over Haas&Hahn – een creatief duo bestaand uit journalist Dre Urhahn en de audiovisuele designer en illustrator Jeroen Koolhaas – die door middel van hun kunst de levens van mensen in sociale probleemwijken proberen te veranderen. Gecentreerd rondom het ‘Challenge the Obvious’ merkmotto, documenteert de film de projecten in Rio De Janeiro en Philadelphia, die de zichtbaarheid van favelas vergroot door middel van het creëren van grote kunstwerken in onverwachte en verbazingwekkende plekken. De 30 minuten durende documentaire is vanaf vandaag te zien op de site van Hub Footwear.
Na twee eerdere succesvolle projecten op grote betonconstructies en traptreden in de meest beruchte buurten van de stad, wilden Haas & Hahn een favela gebruiken voor hun derde project. Met hun schilderingen moest een in het oog liggende wijk op een goede manier opvallen, zodat het niet meer zou wegvallen tegen de skyline. Ze schilderden de gehele helling van de favela en transformeerde het daarmee van gemeenschap tot levend kunstwerk van epische proporties. Vandaag de dag is Santa Marta, ‘O Morro’ (‘The Hill’) uitgegroeid tot een nieuwe bezienswaardigheid in Rio de Janeiro, naast de Sugarloaf en het ‘Cristo Redentor’.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHUB Footwear is in 2004 opgericht als antwoord op de toenmalige adoratie voor vintage en nostalgie. Doordat de oprichters, Huub van Boeckel en Tim Rompa, voormalige professioneel tennissers zijn geweest, heeft tennis een grote invloed op het design van de collecties. Het resultaat is een combinatie van sport, street en fashion elementen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid