Onderzoek: Nederlandse fashion retailers zijn slecht vertegenwoordigd op mobiel
Zijn Fashion Retailers in Nederland hier al op voorbereid? Niet echt goed blijkt uit onderzoek door Mobile Marketing Nederland..
50 populaire modezaken zijn onder de loep genomen en slechts 24 procent heeft een mobile website. Het gebruik van een normale website is meestal zeer gebruiks onvriendelijk en heeft een zeer groot negatief effect op bijvoorbeeld online sales conversie. Het mobiel gebruik groeit hard en daardoor zal dit effect op de online sales alleen maar groter gaan worden. Verder blijkt uit onderzoek dat 24 procent van de fashion retailers een iPhone app heeft en 12 procent heeft een iPad app. Ongeveer 60 procent van alle smartphones draait op het Android platform. Slechts 12 procent van de fashion retailers heeft echter Android app.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaRichard Otto (oprichter Mobile Marketing Nederland) “Opmerkelijk is het zeer beperkte gebruik van mobile sites door fashion winkels. Consumenten gebruiken immers steeds vaker hun telefoon voor, tijdens het shoppen. Fashion winkels die geen mobile presence hebben, zullen straks keihard omzet mislopen.”
Zie infographic:
Onderzochte Fashion Retailers: Actiesport, America Today,Bershka C&A Chasin Coach Coolcat Dept Dolcis Esprit Footlocker Gennes&Gillmore H&M / Hennes and Maurits Invito Jack and Jones Jeans Center Lake side Manfield Mango Marc O Polo McGregor Men at Work Mexx Miss Etam Miss Sixty Morgan NewYorker Only Pepe Jeans Perry Sport Prosport River Woods Sascha Scapino Score Scotch and Soda Shoeby Fashion Sissy Boy Sneakers Sport2000 SPS Superstar State of Art Steppin Out The Sting Turnover Vero Moda VILA, WE Fashion, ZARA
Mobile Marketing Nederland Septemer 2012
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid