Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Nederlandse fashion retailers zijn slecht vertegenwoordigd op mobiel

Consumenten gebruiken steeds meer hun mobile devices om informatie op te zoeken en om online aankopen te doen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zijn Fashion Retailers in Nederland hier al op voorbereid? Niet echt goed blijkt uit onderzoek door ..

related partner content for mobile comes here

50 populaire modezaken zijn onder de loep genomen en slechts 24 procent heeft een mobile website. Het gebruik van een normale website is meestal zeer gebruiks onvriendelijk en heeft een zeer groot negatief effect op bijvoorbeeld online sales conversie. Het mobiel gebruik groeit hard en daardoor zal dit effect op de online sales alleen maar groter gaan worden. Verder blijkt uit onderzoek dat 24 procent van de fashion retailers een iPhone app heeft en 12 procent heeft een iPad app. Ongeveer 60 procent van alle smartphones draait op het Android platform. Slechts 12 procent van de fashion retailers heeft echter Android app.

Richard Otto (oprichter Mobile Marketing Nederland) “Opmerkelijk is het zeer beperkte gebruik van mobile sites door fashion winkels. Consumenten gebruiken immers steeds vaker hun telefoon voor, tijdens het shoppen. Fashion winkels die geen mobile presence hebben, zullen straks keihard omzet mislopen.”

Zie infographic:

Onderzochte Fashion Retailers: Actiesport, America Today,Bershka C&A Chasin Coach Coolcat Dept Dolcis Esprit Footlocker Gennes&Gillmore H&M / Hennes and Maurits Invito Jack and Jones Jeans Center Lake side Manfield Mango Marc O Polo McGregor Men at Work Mexx Miss Etam Miss Sixty Morgan NewYorker Only Pepe Jeans Perry Sport Prosport River Woods Sascha Scapino Score Scotch and Soda Shoeby Fashion Sissy Boy Sneakers Sport2000 SPS Superstar State of Art Steppin Out The Sting Turnover Vero Moda VILA, WE Fashion, ZARA

Mobile Marketing Nederland Septemer 2012

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in