Overslaan en naar de inhoud gaan

Passe-Partout grootste blad van België

Op 15 oktober lanceert Groep Plus Belgium één nationaal merk voor de 96 edities van haar huis-aan-huisbladen. De titel "Passe-Partout"…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hierdoor zullen elke week 3,7 miljoen exemplaren van "Passe-Partout" in de Belgische brievenbussen terechtkomen. Daarmee wordt deze gratis regionale krantentitel het meest verspreide printmedium van België.

related partner content for mobile comes here

Deze operatie komt er nadat de groep de voorbije jaren een hele reeks huis-aan-huisbladen overnam (zoals AZ, Apart, Top Magazine, De Belleman, Publi-Hebdo, Passe-Partout, Reklaam is Succes, Info, enz.) en zelf nieuwe edities opstartte (zoals in Tienen, Vilvoorde, Diest, Haacht, Aarschot, Mechelen, Heist-op-den-Berg en Waver). Daardoor had men maar liefst 16 verschillende titels in portefeuille.

De gemeenschappelijke naam, logo en lay-out zetten de bedrijfsstrategie van service en professionalisme nu ook visueel kracht bij, hoopt de uitgever. En op de nationale reclamemarkt versterkt de uitgeverij haar positie met één sterk merk en uniforme, professioneel uitgegeven bladen.Ondanks de lancering van één nationaal merk, blijft de groep trouw aan haar politiek van een sterke lokale verankering. Daarom wordt nog meer dan vroeger aandacht besteed aan specifiek lokale berichtgeving in de 96 edities en aan het uitbouwen van regionale teams. De oorspronkelijke merken zullen nog aanwezig blijven op de voorpagina's. Zo zien lezers en adverteerders meteen dat ze niet te maken hebben met een nieuw blad, maar met een evolutie van hun vertrouwde huis-aan-huiskrant, waarin de gekende rubrieken behouden blijven.

De lancering van Passe-Partout als nationaal merk is een nieuwe stap in de evolutie van het uitgeversbedrijf. Het werd in 1998 opgestart en evolueerde in amper 5 jaar van een marktaandeel van 1,8% naar meer dan 20%. De 320 personeelsleden creëren een jaaromzet van ongeveer 50 miljoen euro. Naast de 3,7 miljoen exemplaren van Passe-Partout geeft de groep elke week ook 600.000 notarisbladen uit. Op de plaatsen waar Passe-Partout nog niet aanwezig is, werkt men samen met collega uitgevers, waardoor alle Belgische brievenbussen bereikt worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in