Overslaan en naar de inhoud gaan

Levi’s ten onder aan eigen succes

Bij Levi Strauss vieren ze een feestje: het merk bestaat 130 jaar. Maar qua resultaten valt er weinig te vieren bij de fameuze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want de Levi’s 501 heeft zijn glans verloren. In de jaren tachtig nog razend populair, maar nu voorbij gestreefd door hippe merken als G-Star, Nolita of Miss Sixty. Niettemin brengt Levi’s dit jaar een hommage aan de 501. Logisch, want dit model ging wereldwijd 2,5 miljard maal over de toonbank.
De tragiek van de 501 is eigenlijk niet meer dan normaal: iedere trend heeft immers zijn eigen cyclus. Toen de 501 eenmaal door de massa gedragen werd, wendden de trendsetters zich af. Vervolgens kopieerde de massa weer wat de trendsetters doen, en hup, daar ga je als aanbieder.

related partner content for mobile comes here

Inmiddels schrijft Levi Strauss rode cijfers. Over het eerste kwartaal van dit jaar werd een verlies geboekt van ruim 24 miljoen dollar; alleen al in Europa daalde de omzet met 11 procent, vergeleken met dezelfde periode in 2002. En dat terwijl de totale markt voor spijkerbroeken dit jaar met naar schatting vier procent zal groeien.
Levi’s probeert het tij te keren, onder meer met enorme prijsstunts. Duitse discounters verkopen de 501 voor nog geen dertig euro. Misschien draagt het bij aan een korte opleving in afzet, maar voor de merkwaarde is het prijsmiddel natuurlijk desastreus.Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in