P&G volledig naar Mediacom
Het media account van Procter & Gamble Nederland wordt vanaf 1 juli in zijn geheel behandeld door Mediacom. Dat wordt bevestigd door Frank Bitter, CEO van Mediacom en Karlijn Schram, de media manager van Procter & Gamble. Mediacom doet al sinds jaar en dag de inkoop van de televisiecampagnes (en ook planning en buying voor alle merken onder de Gilette-vlag), maar de strategie en planning voor de overige merken, alsmede inkoop van non-tv-campagnes werden door Starcom gedaan.
Schram zegt dat Procter & Gamble met deze verandering inspeelt op de verwachting van een blijvend dynamisch medialandschap waarin kwaliteit van beheersing én integratie van kanalen van meer traditionele media en iMedia steeds belangrijker wordt. Schram: ‘Op deze manier verwachten we dichtbij de consument te blijven en hem of haar te kunnen bereiken waar en wanneer men openstaat voor onze communicatie.’ Bitter is blij met het binnenhalen van ‘de rest van het account’. ‘Het gaat niet alleen om het volume, maar ook om het denkwerk.’ Mediacom had met het personeelsbeleid al geanticipeerd op de business win, maar gaat nog personeel aannemen om de nieuwe klant te kunnen bedienen. Hoe groot het klantenteam wordt, wil Bitter niet bekend maken. Ook over de netto mediaomzet van Procter & Gamble worden geen mededelingen gedaan. In de komende maanden zal de overdracht door Starcom plaatsvinden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMet de accountwissel voegt GroupM weer een FMCG-klantvan belang (geheel) aan het portfolio toe. Schram benadrukt dat de Procter & Gamble samenwerking met Mediacom volledig losstaat van GroupM.
(Dit bericht is aangevuld.)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid