Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G volledig naar Mediacom

Per 1 juli verhuist de strategie en ‘non-tv planning en buying’ van Starcom naar Mediacom. De televisiecampagnes van Procter & Gamble…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het media account van Procter & Gamble Nederland wordt vanaf 1 juli in zijn geheel behandeld door Mediacom. Dat wordt bevestigd door Frank Bitter, CEO van Mediacom en Karlijn Schram, de media manager van Procter & Gamble. Mediacom doet al sinds jaar en dag de inkoop van de televisiecampagnes (en ook planning en buying voor alle merken onder de Gilette-vlag), maar de strategie en planning voor de overige merken, alsmede inkoop van non-tv-campagnes werden door Starcom gedaan.

related partner content for mobile comes here

Schram zegt dat Procter & Gamble met deze verandering inspeelt op de verwachting van een blijvend dynamisch medialandschap waarin kwaliteit van beheersing én integratie van kanalen van meer traditionele media en iMedia steeds belangrijker wordt. Schram: ‘Op deze manier verwachten we dichtbij de consument te blijven en hem of haar te kunnen bereiken waar en wanneer men openstaat voor onze communicatie.’ Bitter is blij met het binnenhalen van ‘de rest van het account’. ‘Het gaat niet alleen om het volume, maar ook om het denkwerk.’ Mediacom had met het personeelsbeleid al geanticipeerd op de business win, maar gaat nog personeel aannemen om de nieuwe klant te kunnen bedienen. Hoe groot het klantenteam wordt, wil Bitter niet bekend maken. Ook over de netto mediaomzet van Procter & Gamble worden geen mededelingen gedaan. In de komende maanden zal de overdracht door Starcom plaatsvinden.

Met de accountwissel voegt GroupM weer een FMCG-klantvan belang (geheel) aan het portfolio toe. Schram benadrukt dat de Procter & Gamble samenwerking met Mediacom volledig losstaat van GroupM.

(Dit bericht is aangevuld.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in