Overslaan en naar de inhoud gaan

Overheidscampagne voor meer bewegen

Postbus 51 spotjes worden vanaf vandaag ingezet om het Nederlandse publiek op te roepen een half uur per dag ‘flink te bewegen’, en dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat daarbij om zodanig intensief bewegen dat dit invloed heeft op de hartslag, en dat dit minimaal vijf minuten achtereen duurt. Maar de gezondheidseffecten worden pas bereikt als iemand werkelijk vijf dagen per week gedurende 30 minuten beweegt.

related partner content for mobile comes here

De publiekscampagne, ‘FLASH!’ genaamd, wil Nederlanders bewust maken van de wenselijkheid van een gezonde leefstijl met voldoende lichaamsbeweging en is erop gericht bewegen bevorderen. Daarom worden nu spotjes uitgezonden waarin de nadruk ligt op de simpele manier van bewegen: Fietsen, Lopen, Actiemomenten, Sport en Huishoudelijke activiteiten: FLASHen dus.

Hoewel de meeste Nederlanders denken dat ze voldoende bewegen zijn de cijfers schrikbarend: bijna zestig procent van de Nederlanders beweegt onvoldoende. Bewegen is nauwelijks meer een onderdeel van het dagelijks leefpatroon, concludeert het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) uit onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in