Emap neemt Cannes festival over


Emap Communications is een b-to-b-uitgever en is vooral bekend van de vakbladen Media & Marketing Europe, Shots en Screen International. Het bedrijf is ook actief in evenementen en maakt deel uit van het aan de Londense beurs genoteerde Emap PLC. Dat is een van Groot Brittannië’s grootste media-exploitanten, met activiteiten in consumentenbladen, radio, televisie, internet in onder andere Engeland en Frankrijk. Cannes is overgenomen van WJB Chiltern Trust Company in Jersey, waarachter vermoedelijk de familiebelangen van festivaldirecteur Roger Hatchuel schuilgaan.
Emap wijst erop dat de activiteiten goed aansluiten en dat Cannes Lions de laatste jarenmarktaandeel heeft gewonnen. ‘De inkomsten waren erg stabel in de periode van economische tegenslagen, dus Cannes zal zeker profiteren van de verbetering in de internationale reclamebestedingen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De Cannes-organisatie, dat jaarlijks zo’n achtduizend participanten trekt, verwacht dit jaar een omzet van twaalf miljoen pond en operating profits van zeven miljoen pond.
Emap Communications verwacht dat zijn diverse onderdelen in de toekomst nauw zullen gaan samenwerken met het festival in Cannes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid