Overslaan en naar de inhoud gaan

Joint venture Nielsen en AGB

VNU dochter Nielsen Media Research gaat een joint venture aan met AGB Group, een dochteronderneming van reclamegroep WPP.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe onderneming gaat AGB Nielsen Media heten en opereren in 30 landen. VNU slaat daarmee een mooie internationale slag in de markt voor kijkcijfermeting. Die markt is volgens een VNU woordvoerder 900 miljoen dollar groot; van de nieuwe joint venture wordt een omzet van 110 miljoen verwacht. Bovendien groeit de markt jaarlijks met vier tot zeven procent. VNU en Kanter (de adviestak van WPP) krijgen beiden een belang van 50 procent in de onderneming. Zij menen dat er nauwelijks overlapping is in de landen waar zij kijkcijfers meten. Met de joint venture worden zij echter niet de grootste speler op de kijkcijfermarkt. Dat is na Nielsen in de VS het Japanse Video Research. Daarna volgt AGB Nielsen, dan TNS en GfK.

related partner content for mobile comes here

Bron: FD

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in