Oranje Barometer gaat weer van start


Het Oranje Barometer onderzoek is opgestart in 2000. Sindsdien voeren &Co concepting en Trendbox voor en tijdens elke WK/EK consumentenonderzoek uit naar de ontwikkelingen van dergelijke inhaakacties.
Eind mei zullen ruim 250 Nederlandse consumenten ondervraagd worden over de verschillende lopende promoties. De focus ligt op de aantrekkelijkheid van deze activiteiten in de ogen van de consument en wat naar hun opinie de meest succesvolle WK Oranje-acties zijn. Ook moet het onderzoek uitwijzen of er verschillen zijn tussen mannelijke en vrouwelijke fans wat betreft WK Oranje beleving en bereidheid tot actie-deelname en – respons.
Op voorhand heeft de organisatie een aantal ontwikkelingen in kaart gebracht:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
- het aantal WK/Oranje-promoties is dit WK groter dan vorige EK/WK’s
- in sommige markten zijn alle belangrijke aanbieders actief met Oranje-acties
- bedrijven zetten Oranje-acties steeds vroeger in
- Oranje-acties richten zich nu ook specifiek op vrouwelijke fans (Bavaria, Jillz)
- WK kleding, premiums en toegangskaarten voor speciale Oranje-events zijn populair
- Bijna alle supermarktketens haken in met spaaracties
- Bedrijven houden steeds vaker verschillende WK-activiteiten tegelijk
De resultaten van het onderzoek worden voorafgaand aan de aftrap van het WK gepubliceerd in Adformatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid