Nieuwe online communicatie strategie Bavaria


Bavaria lanceerde vorige week een nieuwe consumentenwebsite. Daarmee luidt de Brabantse bierbrouwer zijn nieuwe online communicatiestrategie in, met de focus op social media.
Nederland is samen met het Verenigd Koninkrijk het eerste land dat overgaat naar de nieuwe website. De komende drie maanden zullen nog 21 landen volgen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De nieuwe website van Bavaria is gebaseerd op de gedachte dat een website als platform niet meer leidend is. Peer Swinkels, directielid van Bavaria, licht toe: ‘De nieuwe website is voor ons een visitekaartje van topkwaliteit, waar de consument in een inspirerende Bavaria-omgeving snel van de
juiste informatie voorzien kan worden. De dialoog met onze consument willen we echter aangaan in de omgeving waar die consument uit eigen beweging al aanwezig is, bijvoorbeeld op Facebook.’
Swinkels vervolgt: ‘De lancering van de nieuwe website is de eerste stap in de nieuwe online communicatiestrategie en zal dit jaar opgevolgd worden door verschillende initiatieven op social media-gebied. Deze strategie gaat het bovendien mogelijk maken dat de consument meer en meer aan tafel zit bij het ontwikkelen van nieuwe initiatieven.’
Voor het bouwen van de website is Bavaria een samenwerking aangegaan met het Belgische Emakina. Er is gekozen voor een zogeheten ‘glocal design’. Dat betekent dat de website in ieder land dezelfde uitstraling krijgt en daarnaast voorzien wordt van lokale content. Middels IP-targeting krijgt iedere bezoeker de website van zijn/haar land te zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid