Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe online communicatie strategie Bavaria

Bavaria lanceerde vorige week een nieuwe consumentenwebsite. Daarmee luidt de Brabantse bierbrouwer zijn nieuwe online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bavaria lanceerde vorige week een nieuwe . Daarmee luidt de Brabantse bierbrouwer zijn nieuwe online communicatiestrategie in, met de focus op social media.

related partner content for mobile comes here

Nederland is samen met het Verenigd Koninkrijk het eerste land dat overgaat naar de nieuwe website. De komende drie maanden zullen nog 21 landen volgen.

De nieuwe website van Bavaria is gebaseerd op de gedachte dat een website als platform niet meer leidend is. Peer Swinkels, directielid van Bavaria, licht toe: ‘De nieuwe website is voor ons een visitekaartje van topkwaliteit, waar de consument in een inspirerende Bavaria-omgeving snel van de
juiste informatie voorzien kan worden. De dialoog met onze consument willen we echter aangaan in de omgeving waar die consument uit eigen beweging al aanwezig is, bijvoorbeeld op Facebook.’

Swinkels vervolgt: ‘De lancering van de nieuwe website is de eerste stap in de nieuwe online communicatiestrategie en zal dit jaar opgevolgd worden door verschillende initiatieven op social media-gebied. Deze strategie gaat het bovendien mogelijk maken dat de consument meer en meer aan tafel zit bij het ontwikkelen van nieuwe initiatieven.’

Voor het bouwen van de website is Bavaria een samenwerking aangegaan met het Belgische Emakina. Er is gekozen voor een zogeheten ‘glocal design’. Dat betekent dat de website in ieder land dezelfde uitstraling krijgt en daarnaast voorzien wordt van lokale content. Middels IP-targeting krijgt iedere bezoeker de website van zijn/haar land te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in