Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma Media: focus op mobiel

Door de lancering van ruim veertig nieuwe apps zag Sanoma Media het mobiele bereik vorig jaar sterk toenemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over alleen 2011 waren er 2,4 miljoen downloads van de - in totaal nu 73 – apps van Sanoma Media. In totaal zag het mediahuis het aantal downloads de 4 miljoen overschrijden.

related partner content for mobile comes here

Ook in 2012 krijgt mobiel een belangrijke focus. 'Mobiel is al heel groot, maar gaat nog veel groter worden,' aldus coo Digital Media Michiel Buitelaar. Wel toont hij zicht verbaasd over het achterblijven van mobiel adverteren. 'Daar zal het in 2012 dan ook over gaan: mobiel adverteren.'

De lancering van veertig nieuwe apps heeft het mobiele bereik van Sanoma Media sterk vergroot. Nu.nl trok in november zelfs meer bezoekers op mobiel dan op de website. Erg positief voor de uitgever: het toegenomen mobiele verkeer lijkt geen kannibaliserend effect te hebben op het online gebruik. Buitlaar: 'Het bereik is additioneel, de momenten verschillen per medium.'

De belangrijkste cijfers en resultaten over 2011 heeft Sanoma Media verzameld in een infographic die te bekijken is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in