(Onderzoek) Liever privacy dan korting


Zo blijkt uit onderzoek van advieskantoor KPMG, onder 10.000 consumenten. Negen van de tien Nederlanders zou op zoek gaan naar alternatieve bronnen als ze moeten betalen voor inhoud.
Dat is over de grens wel anders: wereldwijd geeft tweederde van de internetters persoonlijke informatie prijs als ze daar korting of gratis diensten voor krijgen. ‘En in het buitenland betalen consumenten veel gemakkelijker’, vult Jasper de Grauw van KPMG aan: ‘Zij kiezen vaker voor het gemak van een abonnement.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNederlanders willen niet overspoeld worden met ongewenste reclame als ze hun persoonlijke gegevens vrijgeven, vermoedt De Grauw. Maar de Nederlandse interneteconomie zal er niet sterk door geremd worden, is zijn verwachting: ‘Nederland loopt achter op landen als Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, maar de angst neemt wel elk jaar iets af.’
Bron : Het Financieele Dagblad en Retailnews
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid