Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Liever privacy dan korting

Een derde van de Nederlandse consumenten wil op internet informatie geven over hun surfgedrag, in ruil voor korting. Men is ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit onderzoek van advieskantoor KPMG, onder 10.000 consumenten. Negen van de tien Nederlanders zou op zoek gaan naar alternatieve bronnen als ze moeten betalen voor inhoud.

related partner content for mobile comes here

Dat is over de grens wel anders: wereldwijd geeft tweederde van de internetters persoonlijke informatie prijs als ze daar korting of gratis diensten voor krijgen. ‘En in het buitenland betalen consumenten veel gemakkelijker’, vult Jasper de Grauw van KPMG aan: ‘Zij kiezen vaker voor het gemak van een abonnement.’

Nederlanders willen niet overspoeld worden met ongewenste reclame als ze hun persoonlijke gegevens vrijgeven, vermoedt De Grauw. Maar de Nederlandse interneteconomie zal er niet sterk door geremd worden, is zijn verwachting: ‘Nederland loopt achter op landen als Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, maar de angst neemt wel elk jaar iets af.’

Bron : Het Financieele Dagblad en Retailnews

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in