
Afgelopen donderdag onthulde Mercedes-Benz in Stuttgart het nieuwe uiterlijk van haar merkidentiteit, compleet met vernieuwd logo.
Geen wereldschokkende veranderingen: de voorheen driedimensionaal vormgegeven ster (met grijze schaduwtinten) wordt vanaf nu tweedimensionaal en volledig wit van kleur (in fysieke presentaties blijft de ster overigens wel 3D).
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensVerder wordt het woordmerk (Mercedes-Benz)losgekoppeld van het beeldmerk.
dus van:
naar:
De ster wordt daarnaast in communicatie-uitingen voortaan altijd bovenin geplaatst (aan de 'hemel'), want: 'the star always shines from above'. Dit is centrale gedachte achter de nieuwe merkidentiteit.
Het nieuwe design moet bijdragen aan een frisser, verjongd en wereldwijd consistent uiterlijk. Het is het sluitstuk van de in 2006 ingezette aanscherping van de merkpositionering.
Vanaf november verschijnen de eerste uitingen met het vernieuwde logo.
Het uitgebreide verhaal kun je lezen op Marketing Online.
Maar wat vinden jullie van het vernieuwde logo?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee