Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nieuw logo' Mercedes-Benz

Afgelopen donderdag onthulde Mercedes-Benz in Stuttgart het nieuwe uiterlijk van haar merkidentiteit, compleet met vernieuwd logo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen donderdag onthulde in Stuttgart het nieuwe uiterlijk van haar merkidentiteit, compleet met vernieuwd logo.

related partner content for mobile comes here

Geen wereldschokkende veranderingen: de voorheen driedimensionaal vormgegeven ster (met grijze schaduwtinten) wordt vanaf nu tweedimensionaal en volledig wit van kleur (in fysieke presentaties blijft de ster overigens wel 3D).

Verder wordt het woordmerk (Mercedes-Benz)losgekoppeld van het beeldmerk.

dus van:

naar:

De ster wordt daarnaast in communicatie-uitingen voortaan altijd bovenin geplaatst (aan de 'hemel'), want: 'the star always shines from above'. Dit is centrale gedachte achter de nieuwe merkidentiteit.

Het nieuwe design moet bijdragen aan een frisser, verjongd en wereldwijd consistent uiterlijk. Het is het sluitstuk van de in 2006 ingezette aanscherping van de merkpositionering.

Vanaf november verschijnen de eerste uitingen met het vernieuwde logo.

Het uitgebreide verhaal kun je lezen op .
Maar wat vinden jullie van het vernieuwde logo?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in