‘Nederlandse ceo onzichtbaar’
Dit blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door communicatieadviesbureau Burson-Marsteller, in samenwerking met Research International. Er werden 300 professionals (analisten, journalisten, overheidsmedewerkers,
executive searchers en studenten) ondervraagd over de reputaties van de
bestuursvoorzitters.
In de Verenigde Staten en in diverse Europese landen werd het onderzoek eerder uitgevoerd. In de Verenigde Staten liepen daarbij de meningen over de ceo's van de belangrijkste beursgenoteerde fondsen veel meer uiteen. Bij de beoordeling van de Nederlandse ceo's blijkt dat ze elkaar weinig ontlopen en waarderen de respondenten de topmannen allemaal met een kleine voldoende. De enkele uitschieters zijn met name diegenen die negatief in het nieuws zijn geweest.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuInge Wallage, directeur van Burson-Marsteller Nederland, licht toe: ‘De ceo in Nederland profileert zich niet, blijkt uit dit onderzoek. Het lijkt een tegenreactie op de almachtige 'super' -ceo die zich in de jaren van economische groei positioneerde. Bestuursvoorzitters in landen als de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, maar ook in Duitsland, profileren zich veel sterker, wat de bedrijfsreputatie ten goede lijkt te komen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid